رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبرداد؛

خفیف‌ترین حکم قضایی برای کارگران کارخانجات استان مرکزی

حجت الاسلام موسوی گفت: با دستور رییس قوه قضاییه، خفیف‌ترین حکم‌ها برای کارگران صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ کارگر کارخانجات حکم حبس داشتند، اما با تلاش‌های صورت گرفته با دستورات ریاست قوه قضاییه، خفیف‌ترین حکم‌ها با نگاه ارفاقی به قشر کارگر صادر و ارامش نوبی در این زمینه حاکم شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: رفع مشکلات صنایع خرد و کلان استان مرکزی در دستور کار این جلسه قرار دارد که در آخرین جلسه سال ۹۹ هم مشکلات چندین شرکت اعم از مطالبات از کارخانه‌ها توسط نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف بررسی شد تا مشکلی در حوزه تولید پیش نیاید.

او اضافه کرد: البته برخی حیات و منافع خود را منوط به تنش در محیط کارگاه می‌بینند که این موارد نیز از سوی دستگاه قضا پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: علیرغم اینکه برخی مشکلات هنوز در برخی واحد‌های تولیدی وجود دارد و رفع آن‌ها نیازمند یک هم افزایی است، اما در مجموع کارنامه ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی یک کارنامه موفق بوده است.

او ادامه داد: بررسی عملکرد تمامی اعضای فعال در ستاد اقتصاد مقاومتی در وظایف این جلسه بوده تا یک ارزیابی و خودارزیابی از فعالیت اعضا صورت گرفته و نقاط قوت و ضعف احصا و برطرف شود تا صرف نظر از شعار سال آینده، همراهی و همکاری دادگستری را در کنار تولید و اشتغال و توسعه را اعلام کنیم.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: مدیران استان مرکزی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که صرفا از واحد‌ها و صنایع موفق استان و به ویژه اراک، حق مردم آلایندگی نباشد بلکه صنایع در امور عام المنفعه نیز حضور داشته باشند و عواید صنایع نفعی برای مردم داشته باشد تا شاهد فقر و محردمیت در برخی مناطق شهر نباشیم.

او در خصوص مشکل شرکت‌های مطرح شده در این جلسه بیان کرد: شرکت شهرک‌ها مطالباتی بابت تعدیل از برخی واحد‌ها داشته که در این راستا با توجه به قانونی نبودن این تعدیل، مطالبات اخذ شده باید به شرکت مسترد شود همچنین در زمینه واگذاری اراضی به شهرک صنعتی خیرآباد، تسریع در انجام امور جهت ورود سرمایه گذار مصوب شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خصوص شرکت شهدشیر اراک هم با اشاره به تجهیزات مناسب این شرکت گفت: باید در زمینه جذب سرمایه گذار موفق تسریع در امور شرکت انجام شود.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون ۵۰ شرکت بزرگ و کوچک دارای مشکل شناسایی و اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت، در جهت برخی شرکت‌ها شاید بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی در سطح عالی کشور برگزار و موارد بررسی شد که کارنامه ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی یک کارنامه موفق است. البته برخی مشکلات هنوز در برخی واحد‌های تولیدی وجود دارد و رفع ان‌ها نیازمند یک هم افزایی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.