رونمایی از کتاب، سایت و نرم افزار تبلیغی ویژه ناشنوایان

در مراسمی از کتاب، سایت و نرم افزار آموزش نماز ویژه ناشنوایان که به همت موسسه آوای علم و ایمان مهرورزان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم انتشار یافته رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در سخنرانی که به صورت ویدیویی انجام شد گفت:سازمان بهزیستی یک نهاد مهم و خدمتگزار در جمهوری اسلامی است که مسئولیت سنگینی را در سه حوزه تامین بهداشت روانی، کمک به تامین سلامت جسمانی و رفاه و کمک به رشد معنوی و دینی امداد پذیران این سازمان دارد. رشد معنوی و اخلاقی برای همه و در تمام سنین ضرورت دارد.

 زرهانی در ادامه گفت:در انسانیت تفاوتی بین ابنا بشر نیست و بهزیستی و دفتر تبلیغات با توجه به این موضوع کتابی را در موضوع آموزش نماز برای ناشنوایان تالیف کرده است و ان شاالله در آینده در ابعاد وسیع تری در ارتقا معنوی مددجویان کار‌هایی خواهد کرد و ستاد اقامه نماز در پیشبرد این امر مهم در کنار این عزیزان خواهد بود.

نجف پور نماینده انجمن ناشنوایان ایران در این مراسم گفت:ما ناشنوایان افرادی هستیم که مثل بقیه در ایران زندگی می‌کنیم و متاسفانه مردم و مسئولین توجه کافی به ارتقا سطح زندگی این قشر از جامعه ندارند .

نماینده ناشنوایان ایران در ادامه گفت:امیدواریم این گونه کار‌ها تبدیل به یک اصل در جامعه ایران باشد تا مردم بیش از پیش با زبان اشاره آشنا شوند.

دکتر نوری مسئول دفتر فرهنگ معلولین آیت الله سیستانی گفت:ناشنوایان سرمایه‌های ملی هستند و تحقیقات نشان داده است که در انواع زمینه‌ها مانند هنر و تئاتر می توانند موثر و فعال باشند.

 نوری در ادامه گفت:توجه به معلولین در آموزه‌های اسلامی و تشیع بسیار تاکید شده و قم با توجه به وجود حوزه علمیه می‌تواند در انتشار کتاب برای ناشنوایان فعالیت‌های موثری داشته باشد و ۲۰۰ میلیون فارسی زبان دنیا را از ایران خوراک فکری بدهیم.

 مقدم خواه معاون توان بخشی بهزیستی قم در این مراسم گفت:اداره بهزیستی استان قم ۴۴۰۰ ناشنوا و کم شنوا را تحت پوشش خود دارد و کمک‌های مختلفی از جمله مالی و توان بخشی را برای ایشان انجام میدهد و تلاش بهزیستی بر این است تا در کنار کمک‌های دولتی از موسساتی مانند مهرورزان نیز جهت کمک به معلولین استفاده ببرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار