بسته کمیته امداد؛

حمایت از هفت هزار یتیم با کمک موسسه خیریه/بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان معنوی در کرمانشاه ساکن هستند

مدیر شبکه ملی حامیان ایتام کشور گفت : موسسه خیریه بوتراب به عنوان بزرگترین موسسه خیریه در کشور حمایت از هفت هزار یتیم را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عشقی ثانی مدیر شبکه ملی حامیان ایتام کشور گفت : هم اکنون ۷۰۰ دانشجو از جمعیت ایتام کشور با حمایت‌های موسسه خیریه بوتراب تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه نیاز سنجی ایتام از ابتدای هرسال و متناسب با ویژگی‌های هر فرد انجام می‌شود گفت : دانش آموزان یتیم با معدل بالای ۱۸ نیز با کمک این خیریه بورسیه می‌شوند.

 ۶۲۰ مادر فداکار سرپرستی فرزندان معنوی را برعهده دارند

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از این فرزندان معنوی در استان کرمانشاه ساکن هستند و ۶۲۰ مادر فداکار سرپرستی از فرزندان تحت حمایت موسسه خیریه عترت بوتراب در استان کرمانشاه را برعهده دارند.

محسن رخصی با بیان اینکه موسسه خیریه عترت بوتراب حمایت‌های خود را از فرزندان یتیم کرمانشاهی از شش سال گذشته آغاز کرده، افزود: این موسسه امسال حدود ۵۰ میلیارد تومان به ایتام هفت استان محروم کشور به منظور تامین هزینه‌های معیشتی، تحصیل، اشتغال و درمان اختصاص داده است.

او با اشاره به مراسم تجلیل از ۶۲۰ مادر تحت حمایت موسسه خیریه عترت بوتراب که امروز برگزار شد ادامه داد: این موسسه بنا به نیاز خانوار‌های ایتام به ۱۵۰ مادر تحت حمایت لباسشویی یا جاروبرقی و به ۴۷۰ مادر فدارکار دیگر نیز سرویس ظروف آشپزخانه کریستال اهدا کرده است.

ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای کرمانشاهیان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به بازدید هدایت حاتمی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از چهار طرح اشتغال موفق مددجویی، گفت: امسال کمیته امداد ۱۱ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای کرمانشاهیان ایجاد کرده است.

محسن رخصی گفت: کمیته امداد با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال "جهش تولید" و نظارت بر مشاغل اجرایی از سوی مددجویان تحت حمایت؛ برنامه بازدید از طرح‌های اشتغال موفق مددجویی را در دستور کار قرار داده است.

رخصی با بیان اینکه صبح امروز برنامه بازدید از چهار طرح اشتغال موفق مددجویی در شهر کرمانشاه با حضور هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه انجام شده، افزود: هر یک از این طرح‌ها با پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام‌های قرض الحسنه اجرایی شده اند.

او ادامه داد: در مجموع زمینه اشتغال پایدار ۱۸ نفر در این چهار طرح اشتغال مددجویی فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه امسال کمیته امداد ۱۱ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای کرمانشاهیان ایجاد کرده، گفت: از این تعداد شش هزار و ۴۲۵ فرصت شغلی مستقیم با پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه اشتغال ایجاد شده است.

محسن رخصی افزود: یک هزار و ۴۹۰ شغل مستقیم نیز از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان برای مددجویان کرمانشاهی ایجاد شده است.

اهدای ۱۰۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلانغرب گفت: امسال تاکنون ۱۰۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد حمایتی در این شهرستان اهدا شده است.

علی اصغر برق‌پور ارزش جهیزیه‌های اهدا شده را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ با مشارکت خیران تامین شده است.

او ادامه داد: ۱۴۰ نوعروس دیگر در نوبت تحویل جهیزیه قرار دارند که پیگیر تامین و اهدای آن‌ها هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلانغرب گفت: به مناسبت عید بزرگ مبعث رسول اکرم (ص) امروز چهارشنبه ۲۵ سری جهیزیه به ارزش هشت میلیارد ریال به نوعروسان گیلانغربی اهدا شد.

برق پور ادامه داد: این اقلام شامل ۵ قلم کالای اساسی برای هریک از نوعروسان است.

او ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) به عنوان یکی از بازوان توانمند ولایت در راستای خدمت به محرومان گام‌های موثری برداشته و در زمینه‌های اشتغال و مسکن خانوار‌های زیرپوشش اقدام‌های ارزشمندی انجام داده است.

او افزود:خانواده والاترین کانون اجتماعی است که اگر براساس عاطفه، مهر و محبت و احترام بنا می‌شود و در تربیت و پرورش فرزندان صالح نقش بسیار موثری دارد.

برق نورد گفت: هفت هزار و ۵۰۰ تن در قالب سه هزار و ۵۰۰ خانوار از حمایت و خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلانغرب بهره‌مند هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.