پرسپولیس به دنبال استخراج مس از کرمان/ جدال منصوریان و عنایتی در اراک

مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی امروز با برگزاری ۹ مسابقه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک شانزدهم رقابت‌های جام حذفی فوتبال در حالی امروز (جمعه) با برگزاری ۹ مسابقه پیگیری می‌شود که روز گذشته استقلال، نساجی، ذوب آهن، فولاد و گل گهر با برتری مقابل حریفان، به مرحله یک هشتم صعود کردند.

مس نوین کرمان - پرسپولیس/ جمعه ساعت ۱۵:۰۰

شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی باید به مصاف مس نوین بروند که در لیگ برتر فارغ از تساوی هفته قبل مقابل صنعت نفت، در حال طی کردن یک روند صعودی بوده‌اند. پرسپولیس با ۳۴ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در جام حذفی نیز محسوب می‌‌شود.

در طرف مقابل مس نوین شرایط جالبی در لیگ ۲ ندارد و با ۱۶ امتیاز در رده هشتم جدول گروه الف لیگ ۲ قرار دارد. خبری از حضور بازیکنان با کیفیت اسمی در این تیم نیست و مس نوین از بازیکنان عمدتا بومی تشکیل شده است.

مس نوین با ۲ برد متوالی به مصاف پرسپولیس می‌رود. آن‌ها با نتیجه مشابه ۲ بر صفر موفق شده‌اند از سد محتشم تبریز و فولاد نوین اهواز عبور کنند. شاید مس نوین از خط حمله قدرتمندی برخوردار نباشد، اما این تیم در کارهای دفاعی آمار نسبتا خوبی دارد.

پرسپولیس پیش از تساوی مقابل صنعت نفت ۶ برد متوالی کسب کرده بود. شاگردان گل محمدی در ۶ بازی قبلی خود گلی دریافت نکرده‌اند. پرسپولیس فصل گذشته با شکست مقابل استقلال از صعود به فینال باز ماند. ضمن این که مهدی ترابی و شهریار مغانلو اگر از آمادگی بدنی کافی برخوردار باشند مشکلی برای حضور در این دیدار ندارند.

سپاهان - مس رفسنجان/ جمعه ساعت ۱۷:۳۰

تنها جدال لیگ برتریِ امروز در اصفهان برگزار می‌شود. سپاهان میزبان مس رفسنجان است و شاگردان محرم نویدکیا جدال سختی پیش رو خواهند داشت. زردپوشان اصفهانی در لیگ برتر وضعیت خوبی دارند و با ۳۴ امتیاز همسایه پرسپولیس در صدر جدول هستند.

این ۲ تیم یک بار در این فصل به مصاف هم رفته‌اند که سپاهان با برتری ۲ بر یک در هفته هشتم لیگ برتر برنده از زمین خارج شد. شهباز زاده و سروش رفیعی در آن مسابقه برای سپاهان گلزنی کردند. محمد قاضی هم تک گل مس را به ثمر رساند. این بازی یکی از دیدارهای پر حاشیه نیم فصل اول لیگ برتر بود زیرا مس گلی را به ثمر رساند که داور پس از مشورت مردود اعلام کرد.

سپاهان پس از ۴ برد متوالی باید به مصاف مس برود. مس نیز با ۲۴ امتیاز در مکان هفتم قرار دارد. سپاهان صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر است و سجاد شهباز زاده مهاجم این تیم عنوان آقای گلی را در اختیار دارد. مس طی ۳ هفته اخیر در لیگ برتر، استقلال و گل گهر را متوقف کرده و ذوب آهن را شکست داده است.

آلومینیوم اراک - هوادار/ جمعه ساعت ۱۵:۰۰

دیگر مسابقه این مرحله جام حذفی مربوط به بازی آلومینیوم و هوادار است. رضا عنایتی سرمربی هوادار طی روزهای گذشته یکی از گزینه‌های اصلی هدایت آلومینیوم بود، اما در نهایت قرعه شانس به نام علیرضا منصوریان افتاد.

هوادار یکی از تیم‌های لیگ یکی محسوب می‌شود که شانس زیادی برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی خواهد داشت. این تیم در لیگ آزادگان با ۲۶ امتیاز، ششم است و شانس زیادی برای لیگ برتری شدن دارد. همان طور که انتظار داشتیم شاگردان رضا عنایتی صاحب دومین خط حمله برتر لیگ یک هستند، اما به همان اندازه در گل خوردن نیز ماهر به نظر می‌رسند، زیرا ۱۶ گل دریافت کرده‌اند.

این ۲ تیم فصل گذشته ۲ بار در لیگ یک به مصاف هم رفتند که سهم هر کدام از تیم‌ها یک برد بود. البته هوادار طی هفته‌های گذشته شرایط خوبی نداشته و در ۵ بازی اخیر بردی را کسب نکرده است. آلومینیوم هم یک باخت سنگین را پس از جدا شدن رسول خطیبی تجربه کرد و با حساب ۶ بر یک مغلوب سپاهان شد.

قرار بود یک مسابقه هم بین تراکتور و شهرداری ماهشهر برگزار شود که به دلیل انصراف شهرداری این دیدار  ۳ بر صفر به سود تراکتور شد.

برنامه سایر مسابقات جام حذفی در روز جمعه:

شهرداری بردسکن - خوشه طلایی ساوه (۱۴:۳۰)

آوالان کامیاران - قشقایی شیراز (۱۵:۰۰)

استقلال ملاثانی - شاهین بندر عامری (۱۵:۰۰)

ملوان - ویستا (۱۵:۰۰)

پارس جنوبی - پاس همدان (۱۵:۰۰)

نفت مسجدسلیمان - خیبر خرم آباد (۱۶:۴۵)


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار