روسیه قرار است روز۲۸ حوت کنفرانسی را با موضوع افغانستان در مسکو برگزار کند و چند بازیگر منطقه‌ای را به این کنفرانس دعوت کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه قرار است روز ۱۸ مارس/ (۲۸ حوت/ اسفند) کنفرانسی را با موضوع افغانستان در مسکو برگزار کند و چند بازیگر منطقه‌ای را به این کنفرانس دعوت کرده است.

این گزارش افزود: یک منبع نزدیک به طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: یک تیم حدودا پنج نفره از دفتر سیاسی این گروه در دوحه، در این کنفرانس حاضر خواهد شد.

همچنین، کرزی و کریم خلیلی، معاون اول سابق وی و نیز گلبدین حکمتیار نیز دعوت نامه دریافت کرده اند. اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان مقام عالی رتبه مذاکرات صلح نیز در حال بررسی حضور در این نشست هستند.

این گزارش افزود: منابع دیپلماتیک گفته اند، آمریکا، پاکستان و چین هم به این کنفرانس دعوت شده اند، اما وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده چیزی برای تایید درباره این موضوع ندارد.

وزارت خارجه چین، اما اعلام کرد که پکن بطور فعال نشست‌های چندجانبه برسر افغانستان را که روسیه پیشنهاد می‌هد، بررسی می‌کند.

این کنفرانس در زمان حساسی برگزار می‌شود، زیرا ضرب الاجل خروج نظامیان خارجی از افغانستان یعنی روز اول ماه مه، نزدیک است.

برچسب ها: روسیه ، مسکو ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار