تمرین ارتشی‌ها در برابر حوادث غیرمترقبه در تبریز

مانور بلیات با هدف ارتقای عملکرد نیرو‌های واکنش سریع در برابر حوادث غیرمترقبه با حضور یگان‌های موتوری و امدادی تیپ ٢٥ نیروی زمینی ارتش در تبریز اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز امیر سرتیپ دوم شفیعی فرمانده تیپ ٢٥ نیروی مخصوص واکنش سریع با اشاره به اینکه امنیت نعمتی بزرگ برای ایران اسلامی است گفت: آمادگی برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه از اهمیت بالایی برخوردار است و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کنار مراکز امدادی، همچون هلال‌احمر و آتش‌نشانی همواره آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف هستند.

امیر شفیعی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران و تیپ ۲۵ شهید آبگون تبریز همواره در همه بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش‌سوزی، یخبندان، زلزله و دیگر بلایای طبیعی آمادگی خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز را دارند.

او گفت: امروز امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجاهدات و رشادت‌های بزرگ مردانی است که خون پاک خود را در راه آزادی و امنیت این مرز و بوم فدا کردند و ما نیز در آستانه سال جدید باید وصیت‌نامه ایشان را به تاسی از توصیه‌های امیرمومنان علی (ع) به مالک اشتر سرلوحه کارخود قرار دهیم.

او مراحل  مانور بلیات را به این شرح اعلام کرد: چهار بخش برای برون رفت از سناریوی فرضی تحت عنوان زلزله ۶.۵ ریشتری شامل ناحیه سرد یا کاملا امن، ناحیه استقرار درمانگاه صحرایی، ناحیه نیمه گرم یا محیط کانون حادثه و آوار یا آتش‌سوزی و ناحیه داغ یا گرم که کانون حادثه را شامل می‌شود، برای انجام این مانور در نظر گرفته شده بود.

برقراری یک درمانگاه مجهز و در سطح یک بهداشتی در منطقه و تجهیز دستگاه‌های به روز پزشکی در کنار اتاق عمل صحرایی، منطقه پاکسازی، کفن و دفن و غسل اموات احتمالی حوادث غیرمترقبه و نانوایی سیار با ظرفیت پخت یک هزار نان لواش در ساعت از بخش‌های مختلف این مانور بود.

آوار برداری از روی مجروحان فرضی، آیین تدفین فرضی اموات، اسکان بازماندگان، مهار آتش، جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و خروج خودروها، حضور یگان‌های امدادی، توزیع نان بین بازمانگان فرضی، هموارسازی راه برای تردد وسایل نقلیه از جمله برنامه‌های جنبی این مانور یک ساعته در تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.