بسته اخبار حوادث ۲۳ اسفند ماه ۹۹؛

۲۴ هزار لیتر روغن مایع خوراکی قاچاق در یک کامیون / واژگونی پژو ۴۰۵ با ۲ کشته و ۱۱ مجروح

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۳ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۳ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۲۴ هزار لیتر روغن مایع خوراکی قاچاق در یک کامیون

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف یک دستگاه کامیون، در محور "چابهار-دشتیاری" و کشف ۲۴ هزار لیتر روغن مایع خوراکی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم بیان داشت: روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان "دشتیاری" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور " چابهار - دشتیاری" به یک دستگاه تریلی کانتینر دار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۴ هزار لیتر روغن خوراکی مایع قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش تقریبی این محموله توسط کارشناسان اداره گمرک ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ علیزاده مقدم با اشاره به دستگیری یک متخلف خاطر نشان کرد: خودرو توقیف و راننده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

واژگونی پژو ۴۰۵ با ۲ کشته و ۱۱ مجروح

واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور " ایرانشهر- خاش "، ۲ کشته و ۱۱ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "حسن کیخا " فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر بیان داشت: شب گذشته یک فقره واژگونی خودرو در کیلومتر ۲۰ محور "ایرانشهر- خاش" محدوده روستای" دامن" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۱۳ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: در این حادثه دو نفر از سرنشینان خودرو در دم فوت و ۱۱ سرنشین دیگر آن نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده است.

توقیف ۱۷ تن شیر خشک در"کنارک"

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، از توقیف ۱۷ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی، قبل از رسیدن به مقصد خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان "کنارک" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور" بندرعباس - چابهار " به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۱۷ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش تقریبی این محموله توسط کارشناسان اداره گمرک ۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ علیزاده مقدم با اشاره به دستگیری یک متخلف خاطر نشان کرد: کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

او  با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق اماکن دولتی با ۵ فقره سرقت در "چابهار

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن دولتی با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "علی قریب زاده" اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده بلوار توحید این شهر، به فردی که در حال جا به جایی تعدادی میل گرد از اطراف دیوار یکی از ادارات دولتی شهر چابهار بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم ۳۶ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت از اماکن دولتی در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ "قریب زاده " با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

️واژگونی خودروی حامل اتباع غیرمجاز محور بمپور-دلگان پنج مجروح برجای گذاشت

دکتر نادر ستوده رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت:لحظاتی پیش واژگونی سواری پژو۴۰۵ حامل اتباع افاغنه در کیلومتر ۴۵ محور بمپور-دلگان حدفاصل روستای آبادان پانزده کشته و مصدوم برجای گذاشت.

هر پنج مصدوم این حادثه پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی جهت ادامه درمان تخصصی توسط چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)ایرانشهر منتقل شدند.

عدم رعایت ظرفیت استاندارد سرنشینان و عدم رعایت سرعت مجاز توسط خودرو‌های به اصطلاح افغان کش از عوامل عمده تصادفات و حوادث پرتلفات محور‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان می‌باشند.

دستگیری سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو و اعتراف او به ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال داخل خودرو درخیابان هیرمند شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با بررسی سرقت‌های به وقوع پیوسته مشخص شد سارق با پرسه زنی در سطح شهر، خودرو‌هایی که فاقد دزدگیر و سیستم ضد سرقت استاندارد هستند را انتخاب و در فرصتی مناسب با شکستن شیشه یا بازکردن درب خودرو اموال داخل آن‌ها را سرقت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۲ با تلاش شبانه روزی وانجام یک سری اقدامات پلیسی، نهایتاً متهم راشناسایی و روزگذشته دریک عملیات غافلگیرانه او را درحین سرقت لوازم درون یک خودرو درخیابان سام غربی دستگیرکردند.

سرهنگ ثمره حسینی اظهارداشت: متهم ۲۳ ساله پس ازانتقال به کلانتری در بازجویی‌های تخصصی پلیس، به ۱۲ فقره سرقت اموال داخل خودرو از جمله زاپاس، ضبط و پخش خودرو، فلش، جک و آچار اعتراف کرد.

او  در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن مجهزکردن خودروی خود به دزدگیر و وسایل ضد سرقت ایمن ازگذاشت هرگونه اموال و وسایل با ارزش ازقبیل تلفن همراه، اسناد، شناسنامه، پول نقد و... داخل خودرو، خودداری وحتی المقدور خودرو را داخل پارکینگ‌های دارای نگهبان پارک کنند

دستگیری و جمع آوری ۱۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از جمع آوری ۱۵ معتاد متجاهر و دستگیری ۴ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء اجتماعی در سطح شهرستان خبر داد.

سرهنگ " محمد سرگزی بیان داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت شهروندان، دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهرستان مهرستان عملیاتی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

او  افزود: مأموران روز گذشته با هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی موفق شدند ۱۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب را جمع آوری و ۴ خرده فروش مواد مخدر را نیز دستگیر و بیش از ۵ کیلو انواع مواد مخدر از آنان کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان در پایان با تاکید بر تداوم اجرای طرح دستگیری خرده فروشان مواد مخدر از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار