سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ اسفند ماه

بازار امروز با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز یکشنبه (۲۴ اسفند ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا نسبت به روزهای گذشته در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ اسفند ماه

در جریان مثبت دادو ستد حاکم شده در گروه محصولات شییایی شاهد آغازی پر قدرت در نماد فارس در قیمت ۹۳۰ تومان هستیم. پترول در قیمت ۹۵۳ تومان رشد ۲ درصد دارد. آریا در قیمت ۸۷۲۲ تومان در حال داد وستد است.

غلبه خریداران بر فروشندگان در همان ابتدای معاملات در اغلب نماد‌های خودرویی رقم خورد و اکنون شاهد آغازی با جهش بیش از ۲ درصدی قیمت در دو نماد خودرو و خساپا هستیم. خگستر نیز در قیمت ۲۷۹ تومان قرار دارد.

آتیش بازی خریداران در دقایق ابتدایی معاملات امروز موجب شد تا شاهد پیشروی بیش از ۳ درصدی قیمت در نماد وبملت و قرار گرفتن سهم در محدوده ۴۰۵ تومان باشیم. وتجارت رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۲۷۱ تومان دنبال می‌شود. ونوین، وبصادر و اغلب نماد‌ها مثبت دنبال می‌شوند.

نماد‌های گروه پالایشی در محدوده مثبت دنبال می‌شود. شپنا در قیمت ۱۳۶۰ تومان با رشد ۲ درصد دنبال می‌شود. شبندر، شبریز و شتران در مدار مثبت داد وستد می‌شوند.

شستا در محدوده مثبت ۱ درصد قرار دارد.

رشد هفت هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۶هزار واحد قرار گرفته است.

خودرو، شپنا و اپال بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های خپارس، خاهن و کالا بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در غیاب فولاد، داد و ستد سایر نماد‌ها نیز در معاملات امروز مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شود و شاهد سبز پوشی عمده نماد‌های گروه از جمله فملی، فخوز و کاوه هستیم. ذوب با رشد بیش از ۳ درصد در قیمت ۳۸۲ تومان دنبال می‌شود. ارفع پیشروی بیش از ۲ درصدی دارد.

شبندر، شپنا و پالایش منفی شدند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هشت هزار و ۵۱۵واحدی (۰.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۷هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۹۳نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۶۶نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های اپال، برکت، شپنا، خودرو، خساپا، شستا، و شبندر در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، شاروم، بپیوند، وسپهر، آریا، ذوب، و حریل در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۳۹۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۷میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۵۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۲۱۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۶۳۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش برکت، دی و سدور به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه دارویی برکت بیش از ۱۲۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، قیستو و کزغال در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۳۰میلیارد تومان (۹۱درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۴۰میلیارد تومان (۱۸درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت قند بیستون (قیستو) به ۱۴.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«سیمان، آهک و گچ» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش حدود ۳۶۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۴۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۱۳۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۲درصد از چهار هزار و ۷۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۳۹۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۴۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۱۸۵میلیارد تومان خواهد رسید.

اپال، خودرو، خگستر صف خرید تشکیل دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار