سرپرست فرمانداری رامشیر مطرح کرد؛

بازماندگی از تحصیل واقعیتی تلخ/ دانش آموزان بازمانده از تحصیل رامشیر شناسایی شوند

عبادی بازماندگی از تحصیل را واقعیتی تلخ و نوعی آسیب اجتماعی دانست و گفت: شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در رامشیر الزامی است.

سالم عبادی سرپرست فرمانداری رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری کمیته شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان با حضور جمعی از مسئولان گفت: بازماندگی از تحصیل را واقعیتی تلخ است و نوعی آسیب اجتماعی به شمار می‌رود، ضمن اینکه به باز تولید این نوع آسیب‌ها منجر می‌شود.

او با تاکید بر لزوم شناسایی بازماندگان از تحصیل در شهرستان و بررسی و شناسایی علل موانع ادامه تحصیل از سوی کمیته شناسایی بازماندگان از تحصیل افزود: مشکلات اقتصادی، فقدان آگاهی والدین، مشکلات جسمی و ذهنی کودکان، بیکاری والدین، ناتوانی والدین برای خرید تبلت موردنیاز فرزندان از جمله دلایل مختلف بروز این آسیب مهم اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود.

سرپرست فرمانداری رامشیر شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل را نیازمند همکاری جدی ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در روند آموزش دانش آموزان تاثیر زیادی داشته و آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده اند.

نماینده عالی دولت در رامشیر تصریح کرد: با توجه به اینکه تهیه تبلت و نصب برنامه‌های آموزشی برای برخی از دانش آموزان و خانواد‌های آنان میسر نیست، انتظار می‌رود خیرینو نیکوکاران شهرستان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند و ما را در تهیه وسایل آموزشی الکترونیکی یاری دهند.

براساس این گزارش؛ شهرستان رامشیر در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۶۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل داشته که با تلاش آموزش و پرورش ۵۳ نفر از آن‌ها شناسایی و جهت تحصیل جذب شده اند.

در جلسه کمیته شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل رامشیر سالم عبادی سرپرست فرمانداری شهرستان و بخشداران، رییس آموزش و پرورش، رییس اداره بهزیستی، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دهیاران شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.