مدیر کل کمیته امداد خوزستان:

مددجویان کمیته امداد اهواز در مراکز مکانیزه بازیافت زباله دست به کار می‌شوند

شیبه گفت: ۵۰ مرکز مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد اهواز راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: تفاهم نامه راه‌اندازی ۵۰ مرکز مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک در اهواز با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد امضا شد.

او با بیان اینکه این اقدام با هدف کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان در خوزستان، همکاری مشترک میان این نهاد و شهرداری اهواز و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در قالب این تفاهم نامه صورت گرفته است، افزود: در این همکاری راه اندازی ۵۰ واحد کوچک بازیافت زباله‌های خشک در شهر اهواز تعیین شده است که تاکنون ۱۲ دستگاه با مبلغ تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریال جانمایی و نصب شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند که درصورت داشتن توجیه اقتصادی، تعداد دستگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

شیبه هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تلاش در جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار به عنوان مهم‌ترین راهکار توانمندسازی خانوار‌های نیازمند دانست و بیان داشت: طرفین بر اساس این تفاهم نامه تعهدات مشترکی دارند که کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شهرداری اهواز (مدیریت پسماند) و اداره کل کمیته امداد خوزستان (معاونت اشتغال و خودکفایی) و معاونت آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای استان نظارت بر روند اجرای تفاهم نامه را بر عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان اظهار کرد: شهرداری با همکاری در جانمایی مکان‌های مناسب برای استقرار دستگاه‌های بازیافت زباله، صدور مجوز فعالیت و تخصیص مکان مناسب برای استقرار دستگاه بازیافت زباله در سطح اهواز را انجام داده و همچنین در خصوص ساماندهی مراکز انبار‌های ضایعات فاقد مجوز جمع‌آوری زباله‌های خشک، ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های بخش تخصصی، واگذاری امتیاز تبلیغات و اختصاص کل درآمد حاصل از آن به مددجویان نیز از دیگر خدمات شهرداری است.

او ادامه داد: کمیته امداد نیز باید در راستای شناسایی متقاضیان مستعد و دارای توان جسمی و روحی کافی برای انجام فعالیت تأمین سرمایه خرید تجهیزات و دستگاه‌های بازیافت زباله از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای و شهرداری به متقاضیان (مددجویان) ارائه دهد.

۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند و بر اساس اعلام این نهاد ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.