اجرای ۲۵۰ طرح اشتغالزایی در زاهدان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اداره ۲ شهرستان زاهدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار بالغ بر ۱۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در حوزه تحت پوشش این اداره اجرا شده است.

محمد کیخا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اداره ۲ شهرستان زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: طرح‌های اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف از جمله دامپروری، کشاورزی، خدمات، کسب، حمل و نقل و همچنین صنایع دستی بوده و به اشتغال مددجویان کمک شایانی کرده است.

او  بیان کرد: در طرح‌های اشتغال و خودکفایی امداد، برای تعداد ۴۹۹ نفر اشتغالزایی ایجاد شده که در سال آینده انشاءالله با بهره‌گیری از جهادگران و خیرین کارآفرین، این آمارها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کیخا گفت: همچنین تعداد ۲۷ نفر از مددجویان فاقد کار، از طریق واحد اشتغال به کارگاه‌ها و مراکز متقاضی نیروی کار معرفی و مشغول به کار شدند. این افراد نیز بر حسب قوانین از بیمه تامین اجتماعی و حقوقی بر مبنای حداقل دستمزد برخوردار هستند.

او افزود: از دیگر اقدامات این نهاد برای مددجویان جویای کار و فاقد مهارت‌های شغلی، می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزش پایدارسازی طرح برای ۱۶۵ نفر، دوره آموزشی کارآفرینی برای ۱۸۷ نفر و دوره مهارت آموزی به تعداد ۴۰ نفر با همکاری آموزشگاه‌های آزاد فنی حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار