ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع آذربایجان شرقی

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع مهم استان مثل کفش، لوازم خانگی و حوزه سلامت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پرویز محمدزاده معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی  پیش از ظهر امروز در جلسه مدل‌سازی اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت گفت:خلاقیت و نوآوری مقوله اصلی توسعه جوامع به شمار می‌رود و جامعه‌ای توسعه خواهد یافت که نوآوری در آن جریان داشته باشد.

او نوآوری را محرک اصلی رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در کشور‌های مختلف خواند و افزود: نوآوری برای شرکت‌ها و کشور‌ها بسیار حیاتی بوده و می‌تواند بستر‌های رقابت مندی بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کار‌ها را در عرصه‌های ملی و بین المللی مهیا سازد.

او با بیان اینکه وارد شدن به کسب و کار‌های سلامت بسیار سخت بوده و دانش فنی زیادی می‌طلبد ادامه داد:باید با تنظیم مناسب قوانین و مقررات و جلوگیری از انحصار گرایی ضمن صیانت و ارتقا سلامت مردم، فضای رقابتی را در این عرصه ارتقا دهیم.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: اگر قوانین و مقررات در این عرصه به خوبی تنظیم نشود موجبات ایجاد انحصار و کاهش رفاه اجتماعی را فراهم خواهد آورد.

محمدزاده افزود: برای پیاده سازی و ارتقا اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت در ابتدا باید به اجزا سیستم شامل ذینفعان، ذی‌ربطان، دست اندرکاران حوزه سلامت، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی علوم پزشکی، شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب دهنده‌های حوزه سلامت و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی خطر پذیر VC، توجه شود.

او بر لزوم توجه به روابط بین این اجزا نیز تأکید و ادامه داد:قوانین و مقررات رسمی حاکم بر فعالیت‌ها و کسب و کار‌های حوزه سلامت، هم‌چنین رویه‌ها، فرهنگ‌ها و عرف‌های جامعه، قواعد بازی در این حوزه را مشخص می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار