محدودیت تردد ایام عید در استان مرکزی چگونه است؟

استاندار مرکزی در ستاد مدیریت بیماری کرونا از تغییر ساعت محدودیت‌های تردد کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی با اعلام تغییر ساعت محدودیت‌های تردد کرونایی گفت: با درخواست کسبه و مردم ساعت شروع تردد از ۱۰ شب تا ۳ صبح تغییر پیدا کرد.

آقازاده با اشاره به تردد‌های آخر سال و خرید شب عید افزود: اگر مردم همکاری لازم را نکنند و در پنج شنبه آخر سال، خرید شب عید و وسایل نقلیه عمومی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود مجدداً گرفتار کرونا شدید و خواهیم شد و شهر‌ها قرمز می‌شوند.

او اضافه کرد: خمین همچنان در وضعیت نارنجی و اراک مثل روز‌های گذشته در وضعیت زرد قرار دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: مردم پنجشنبه آخر سال را به روز‌های دیگر موکول کنند و در روز‌های بعد از این روزِ شلوغ، به زیارت اهل قبور بروند

او اضافه کرد: با اخباری که دریافت کردیم، اتفاق ناگواری درباره چهارشنبه آخر سال در استان مرکزی نداشتیم، امیدواریم جوانان برای سلامت خود و خانواده، در اجتماعات فشرده، فردا شب، شرکت نکنند.

بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و فقط این امکان فراهم شده تا مردم بتوانند در شهرهای آبی و زرد با رعایت شیوه‌نامه‌هایی سفرهای ضروری‌ خود را انجام دهند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و علی محمدی رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت کرونایی استان ارایه کردند.

 سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی هم از افزایش ۵۰ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته سوم اسفند ماه خبر داد.

جمالیان افزود: در همه موارد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های استان مرکزی افزایش چشمگیری داشته است که بسیار نگران کننده است.

جمالیان از مردم خواست ایام تعطیلات نوروز را بیشتر مراقبت کنند.

ممنوعیت سفر به خمین 

لازم به ذکر است که ستاد ملی مقابله با کرونا خمین را به دلیل وضعیت نارنجی تنها شهر ممنوعه برای سفر در استان مرکزی اعلام کرد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ۱۱ شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند وضعیت قرمز کرونایی دارند.

همچنین ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند که با کاهش شهر‌های زرد و آبی در هفته پیش رو مواجه هستیم.

مسافرت به شهر خمین در استان مرکزی فعلا ممنوع است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.