شهریاری به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

فراخوان جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری استان آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی از انتشار فراخوان برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری در این استان خبر داد.

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در گفت‌‌وگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه‌های سال آینده این استان گفت: برنامه‌های مختلفی در بخش کشاورزی به منظور کشت مناسب با توجه به شرایط زراعی قرار است مراکز تحقیقاتی، پژوهش‌هایی در زمینه‌های کاشت، داشت و برداشت محصول و استفاده از فناوری‌ها و ظرفیت‌های نوین داشته باشند و پس از نهایی شدن آن‌ها را در کشاورزی استان اعمال کنیم که نتایج بسزایی در صادرات محصولات کشاورزی استان خواهد داشت.

شهریاری افزود: در بخش معادن هم ظرفیت‌های خوبی در استان ایجاد شده و اکتشافات خوبی در زمینه‌های طلا و مس صورت گرفته است که می‌تواند در سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی رقم بزند.

او تصریح کرد: یک پروژه هم از سیلیکون داریم که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن انجام شده است و فاز اول آن در شهریور سال آینده افتتاح می‌شود؛ همچنین بزرگترین کارخانه شیشه سازی کشور را داریم که تا انتهای فروردین افتتاح خواهد شد و حدود ۳۰۰-۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به واحد‌های تولیدی راکد این استان گفت: سه واحد فولاد هم به صورت راکد در استان داریم که امیدواریم در سال آینده با احیای آن‌ها حدود ۴ هزار شغل ایجاد شود.

شهریاری در پایان از انتشار فراخوان برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: فراخوان برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری، قدم بعدی است که در سال آینده بر خواهیم داشت؛ ما در استان حدود ۱۷ سد داریم که حاشیه سد‌ها محل مناسبی برای ایجاد امکانات مرتبط با گردشگری است که انتشار این فراخوان و پیگیری آن می‌تواند اتفاقات خوبی در راستای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری در استان رقم بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار