ذیبخش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امکان استرداد بلیت در نوروز وجود دارد/ تعلیق پرواز‌های انگلیس تا ۱۱ اردیبهشت ماه

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: هیچ مجوزی برای پرواز فوق العاده و یا افزایش تعداد پرواز‌ ایرلاین‌ها در ایام نوروز صادر نمی‌شود.

محمد حسن ذیبخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا چنانچه مسافری از استان خوزستان به سایر نقاط کشور قصد سفر داشته باشد باید حتماً تست منفی کرونا ارائه دهد، گفت: سازمان هواپیمایی کشور در ایام عید و برای پرواز‌های این ایام تابع دستور و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کروناست و در صورتی که شرایط سایر استان‌ها همانند استان خوزستان شود، اقدامات لازم برای کاهش پرواز‌ها همچنین تست کرونا از مسافران را انجام می‌دهیم.

او با بیان اینکه برای ایام نوروز هیچ پرواز فوق العاده‌ای را در نظر نگرفته‌ایم، گفت: برای ایام نوروز همانند سایر ایام پرواز‌های برنامه‌ای وجود دارد و در صورت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه مجوز افزایش تعداد پرواز‌ها یا انجام پرواز‌های فوق العاده هیچ مجوزی در نظر نگرفته‌ایم.


بیشتر بخوانید


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: علی رغم برنامه ریزی‌های صورت گرفته در پرواز‌های نوروزی، احتمال اعمال محدودیت‌های پروازی مطابق با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

او افزود: ممکن است ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی برای کاهش تعداد پرواز برای برخی از استان‌ها اخذ کند که ما در این شرایط تابع تصمیمات آن‌ها هستیم.

ذیبخش با بیان اینکه ریشه کن شدن کرونا در کشور نیازمند عزم ملی است، افزود: در این شرایط به مسافران توصیه می‌کنیم در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا از انجام سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

او تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سازمان هواپیمایی کشوری ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین ستاد مقابله با کرونا داشته و این همکاری‌ها همچنان ادامه دارد و برهمین اساس در حوزه ارائه خدمات به مسافران در نوروز ۱۴۰۰ نیز تابع قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

ذیبخش توضیح داد: چنانچه در اوج سفر‌های نوروزی ستاد مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد که محدودیت‌های پروازی اعمال شود، علاوه بر استان خوزستان، استان‌های دیگر با محدودیت مواجه خواهند شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تصریح کرد: حتی اگر بلیت‌ها پیش فروش شده باشند براساس هماهنگی‌های صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی تمامی مبلغ بلیت خریداری شده را بدون کسر جریمه به مسافران مسترد خواهند کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پاسخگویی به شکایات مردمی به صورت روزانه توسط دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان انجام می‌شود، افزود: چنانچه شکایتی از سوی مسافران مبنی بر اهمال در استرداد مبلغ بلیت وجود دارد می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه سازمان هواپیمایی کشوری رسیدگی کنند.

او همچنین درباره تور‌های گردشگری هم گفت: مسافران حتما تور‌ها را از آژانس‌های معتبر خریداری کنند و با توجه به آنکه طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا پرواز‌های عراق تا ۱۰ فروردین ممنوع شده، مسافران حتما به شرایط و قوانین کشور‌ها برای انجام تست‌های pcr توجه کنند.

ذیبخش درباره پرواز‌های انگلیس هم گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا پرواز‌های انگلیس تا ۱۱ اردیبهشت ماه تعلیق شده است. بنابراین پرواز‌های بین ایران و انگلستان در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونای انگلیسی، مجدداً تا ۱۱ اردیبهشت ماه مطابق با یک می ۲۰۲۱ میلادی تعلیق شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان گفت: بین دو کشور هیچ پروازی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار