بازار فروش میوه شب عید زیر ذره بین سازمان صمت

مردم نگرانی نداشته باشد میوه‌های ذخیره سازی شده از کیفیت مطلوب‌تر و قیمت مناسب‌تر نسبت به بازار برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  خبرنگار معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همراه با دادستان مرکز استان و مدیر کل تعزیرات حکومتی از میدان میوه تره بار مرکزی و سردخانه محل نگهداری میوه‌های تنظیم بازار در بیرجند بازدید کردند.

در این بازدید دادستان استان ضمن اطمینان بخشی به مردم نسبت به تامین اقلام اساسی ویژه ایام پایانی سال و نوروز ازجمله میوه گفت: میوه مورد نیاز این ایام سیب و پرتقال از قبل توسط متولیان امر ذخیره سازی شده و در حال توزیع است.

حجت الاسلام نسایی از کیفیت میوه‌های ذخیره‌سازی شده اعلام رضایت و از دست اندرکاران این امر بخصوص مباشرین که به فکر مردم محروم استان هستند تقدیر و تشکر کرد.

او افزود: مردم نگرانی نداشته باشد میوه‌های ذخیره سازی شده از کیفیت مطلوب‌تر و قیمت مناسب‌تر نسبت به بازار برخوردار هستند.

حجت الاسلام نسائی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با مباشرین با توجه به اینکه این میوه‌ها از قبل خریداری و ذخیره‌سازی شده وامکان بررسی آن در سردخانه به خاطر اینکه بسته بندی و چیدمان آن بهم می‌ریزد وجود ندارد مقرر شده در مراکز توزیع، میوه‌هایی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند جدا و به مباشر مربوطه برگشت داده شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت نیز در این بازدید اظهار کرد: برای تنظیم قیمت‌ها و همچنین تعادل بخشی به بازار و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ۸۰۰ تن میوه از دو نوع سیب و پرتقال ۴۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال ذخیره سازی شده که در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ توزیع خواهد
شد.

تهوری عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته قیمت سیب و پرتقال در سطح بازار و بر اساس نظر کارگروه تنظیم بازار و با توجه به یارانه تخصیصی به استان مقرر شده قیمت هر کیلو سیب از نوع زرد و قرمز به قیمت ۱۰ هزار تومان و پرتقال از نوع تامسون ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پرتقال والنسیا ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان مصرف کننده نهایی عرضه شود.

او از مردم خواست در صورت هرگونه تخلف و عدم رعایت سطح قیمتی و همچنین فروش سایر میوه‌ها در قالب تنظیم بازار و یا فروش میوه‌های تنظیم بازار به قیمت‌های بالاتر به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت گزارش نمایند تا توسط بازرسان مورد رصد و پیگیری قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.