مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

افزون‌بر ۱۸ هزار عملیات بازرسی فرآورده‌های دامی انجام شد

حسینی گفت: امسال افزون‌بر ۱۸ هزار عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌های و مراکز تولید و عرضه در استان از سوی کارشناسان بهداشتی دامپزشکی انجام شده است.

دکتر مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در تمامی کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان علاوه بر استقرار نیروی ناظر بهداشتی و ناظر بر ذبح شرعی بازدیدهای بهداشتی حاکمیتی اداره کل و ادارات دامپزشکی شهرستان قبل و بعد از کشتار برای اطمینان از سلامت و حلیّت فرآورده خام دامی تولیدی به صورت تمام وقت انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تولید سالم و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی مناسب، سلامت و امنیت غذایی افراد یک جامعه را تضمین می‌کند افزود: در بازرسی و نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی و تشکیل تیم بازدید مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط افزون بر ۱۸ هزار مورد عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی از طریق بررسی شرایط و نمونه‌برداری از فرآورده‌های خام دامی در سالجاری در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این بازدیدها بیش از ۷۰۰ تخلف و مورد غیربهداشتی مشاهده شد که با انجام ۳۱۶ مورد نمونه‌برداری افزون‌بر ۲۰۰ پرونده به مراجع قضایی ارجاع که با انجام مراحل قانونی و مطابق دستور ۷۰۰ تن ضبط و بیش از ۴۰ تن فرآورده خام دامی ناسالم معدوم‌سازی شد که تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و شهروندان به شمار می‌آمد.

او  با بیان اینکه این بازدیدها در ایام نوروز به صورت کشیک کارشناسان نیز ادامه خواهد داشت تصریح کرد: اداره کل و ادارات دامپزشکی در سیستان و بلوچستان با شماره مستقیم ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارشات و پاسخگویی به شهروندان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار