بسته اخبار حوادث ۲۶ اسفند ماه ۹۹؛

عامل تیراندازی به شهروند سراوانی دستگیر شد / رهایی جوان ایرانشهری از چنگال آدم ربایان

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۶ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۶ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

عامل تیراندازی به شهروند سراوانی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری عامل تیراندازی به یک شهروند در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داریوش سرگلزائی  اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر تیراندازی مسلحانه منجر به مجروحیت یک شهروند در یکی از روستا‌های شهرستان و ایجاد رعب و وحشت برای اهالی محل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: با حضور مأموران در محل و در تحقیقات میدانی صورت گرفته، عامل تیراندازی شناسایی و مشخص شد که این فرد به دلیل اختلافات قبلی به سمت این شهروند تیراندازی و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از چندین ساعت تلاش و کار اطلاعاتی، موفق به کشف مخفیگاه عامل تیر اندازی در یکی از روستا‌های حومه شهر سراوان شدند.

سرهنگ سرگلزائی بیان داشت: در نهایت طی هماهنگی قضائی متهم در عملیاتی ضربتی داخل مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه سلاح کلاش با ۱۵ فشنگ جنگی کشف شد.

او با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی امنیت عمومی را خط قرمز پلیس دانست و از شهروندان خواست اختلافات خود با دیگران را از طرق قانونی و مراجع قضائی برطرف و از هرگونه تسویه حساب شخصی خودداری کنند.

رهایی جوان ایرانشهری از چنگال آدم ربایان با دستگیری ۲ آدم ربا

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر جوان ۲۴ ساله، پس از ۲ ماه اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد و عاملان آدم ربایی دستگیر شدند.

سردار"احمد طاهری  گفت: ساعت ۲۱:۳۰ بیست و دوم دی ماه سال جاری در پی اعلام ربایش جوانی ۲۴ ساله در یکی از محلات ایرانشهر، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و طی تحقیقات میدانی صورت گرفته از شاهدان عینی حاضر در محل، مشخص شد ۴ نفر سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ و فاقد پلاک، با سر و صورتی پوشیده و با تهدید سلاح سرد این جوان را سوار بر خودروی خود کرده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام این آدم ربایی با توجه به حساسیت موضوع و به منظور حفظ جان فرد ربوده شده با بسیج تمامی رده‌های عملیاتی پلیس ایرانشهر تلاش گسترده‌ای برای آزاد سازی این جوان و دستگیری آدم ربایان آغاز شد.

سردار طاهری عنوان کرد: تلاش پلیس برای رهایی فرد ربوده شده و دستگیری آدم ربایان ادامه داشت تا اینکه تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از ۲ ماه تلاش شبانه روزی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری اقدامات تخصصی محل نگهداری این جوان را در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی کردند.

او  ادامه داد: بلافاصله تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی، با رعایت تمامی جوانب احتیاط به محل اعزام و ضمن دستگیری ۲ نفر از عوامل اصلی این آدم ربایی، موفق به آزاد سازی این جوان شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری در بازرسی از مخفیگاه آدم ربایان خاطر نشان کرد: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد انگیزه آدم ربایان از این اقدام اختلافات مالی با این جوان بوده است.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، امنیت شهروندان را خط قرمز نیروی انتظامی دانست و در برخورد قاطعانه پلیس با افرادی که بخواهند امنیت جامعه را مختل کنند تأکید کرد.

کشف ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

او  افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۳ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی سوخت کش و ۷ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۳۸ هزار و ۵۷۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: این مقدار سوخت کشف شده شامل ۷۶ هزار و ۵۶۰ لیتر گازوئیل، ۳۴ هزار و ۲۱۰ لیتر بنزین، ۲۷ هزار ۸۰۰ لیتر نفت سفید بوده که در شهرستان های، نیکشهر، زاهدان و زابل کشف شدند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۹ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ باند قاچاق سوخت منهدم و ۳۳ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند

دستگیری ۵ سارق و شرور مسلح در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۵ شرور و سارق مسلح حرفه‌ای در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی اظهار داشت: با هدف پیشگیری از وقوع سرقت‌های خشن، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در راستای این طرح که با حضور تیمی متشکل از مأموران خبره پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اجرا شد، تعداد ۵ سارق و شرور مسلح حرفه‌ای که از قبل شناسایی شده بودند در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهرستان خاش دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۲ قبضه سلاح کلاش با ۶ عدد خشاب و ۳۸ تیر جنگی، یک قبضه کلت کمری با یک خشاب و ۵ عدد فشنگ جنگی، یک قبضه سلاح آرپی جی به همراه ۳ عدد گلوله مربوطه و نیز یک قبضه سلاح سیمینوف بهمراه مقادیر زیادی انواع اموال مسروقه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ کوچک زائی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۵ فقره انواع سرقت عادی و مسلحانه در سطح شهرستان و استان اعتراف کرده ا ند، خاطر نشان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی و رضایتمندی شهروندان به صورت مستمر در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان مسلح با ۱۱ فقره سرقت در "سراوان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سراوان ۲ سارق مسلح حرفه‌ای که اقدام به سرقت مسلحانه موتورسیکلت، مغازه و تلفن همراه در آن شهرستان می‌کردند با ۱۱ فقره سرقت به دام افتادند.

سردار " احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت درمحور‌های فرعی و روستایی شهرستان سراوان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و جمع آوری سرنخ‌های موجود، ۲ جوان را که به صورت حرفه‌ای در امر سرقت مسلحانه در سطح شهرستان مذکور فعال بودند شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد این ۲ سارق، بوسیله یک دستگاه موتورسیکلت در محور‌های فرعی شهرستان با تهدید سلاح گرم اقدام به راهبندان و سرقت موتورسیکلت شهروندان می‌کنند.

سردار طاهری بیان داشت: در نهایت با شناسایی پاتوق و محل اختفاء این ۲ سارق تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی شهرستان سراوان پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی هر ۲ متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و کشف ۲ قبضه کلت کمری به همراه مقادیری مهمات جنگی در بازرسی از مخفیگاه سارقان بیان داشت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۱ فقره سرقت مسلحانه شامل ۵ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، ۴ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه و ۲ فقره سرقت مسلحانه مغازه در سطح شهرستان سراوان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت عمومی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی و سلب فرصت از سارقان اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۱۲۸ رأس دام قاچاق در"نیمروز"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نیمروز ۱۲۸ رأس دام قاچاق، از نوع گاو گوشتی پس از ورود غیر قانونی به کشور توقیف و ۴ قاچاقچی در این زمینه دستگیر شدند.

سرهنگ " علی میر " فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان با اشراف اطلاعاتی خود از انتقال غیر قانونی چندین رأس گاو گوشتی قاچاق از طریق بستر خشک دریاچه هامون، از کشور افغانستان به داخل کشور مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس شهرستان نیمروز، با رصد منطقه و کنترل مسیر‌های منتهی به مناطق مرزی در بستر دریاچه هامون، قاچاقچیان را که با سوء استفاده از شرایط جوی و طوفانی چند روز اخیر منطقه، در حال انتقال گله بزرگ دام، به داخل کشور بودند روئیت و ۱۲۸ راس گاو گوشتی قاچاق و فاقد هر گونه مدارک قانونی را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز تصریح کرد: در این رابطه ۴ قاچاقچی دام دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ میر بیان داشت: ارزش احشام کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان اداره دامپزشکی استان، ۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او با تاکید به برخورد قاطع پلیس با پدیده قاچاق سوخت و کالا به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات و اخبار خود در خصوص قاچاق دام، کالا، سوخت و همچنین احتکار ارزاق عمومی از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در راستای افزایش امنیت اجتماعی و رونق اقتصادی کشور سهیم باشند.

توقیف ۲۵ هزار لیتر نفت کوره از یک نفتکش

 فرمانده انتظامی شهرستان "زاهدان" از کشف ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون نفتکش در حومه آن شهر خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی  اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زنی هدفمند در جاده پشت فرودگاه زاهدان به یک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "زاهدان" تصریح کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در خاتمه با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار