پخش زنده آخرین وضعیت تردد در جاده‌های برون شهری/ اعمال سه سناریوی احتمالی برای تردد های بین استانی

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: سه سناریوی احتمالی توسط سازمان راهداری اعمال شده که زمینه ساز افزایش ۶۵ تا ۱۰۰ درصدی ترددها می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین وضعیت تردد در خروجی‎های استان تهران را می‎توانید به طور زنده از طریق پیج اینستاگرام باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

طبق اعلام سازمان راهداری براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.


بیشتر بخوانید


طی شبانه روز گذشته، آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۳۵۳ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۰۴ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

در ادامه وضعیت جاده‌های برون شهری کشور به صورت زنده قابل مشاهده است:

yjcnewschannel

مهدی مخبر معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برای پیش‌بینی تردد بین استانی نوروز ۱۴۰۰ مرکز مدیریت راه‌های کشور و سازمان راهداری سه سناریوی احتمالی را در نظر گرفته است، گفت: سناریوی اول در رابطه با محدودیت هدفمند است که سفر‌های با هدف دیدار آشنایان به صورت عادی صورت می‌پذیرد و تقاضا برای سفر‌های تفریحی به صورت برنامه ریزی شده و محدود‌تر از شرایط عادی صورت می‌گیرد.

مخبر با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای سفر‌های تفریحی، سناریوی دوم محسوب می‌شود، گفت: سفر‌های نوروزی صرفاً منوط به سفر‌های با هدف دیدار آشنایان در هفته اول تعطیلات است و سفر‌های با اهداف تفریحی ممنوع می‌شود و همچنین سفر با هدف دیدار آشنایان در روز‌های ابتدایی تعطیلات نوروز انجام می‌شود که پیشنهاد شده برای کنترل سفر‌های غیر ضروری محدودیت‌هایی هم در یکی از روز‌های هفته اول تعطیلات اجرا شود.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره محدودیت‌های بسیار سختگیرانه در سناریوی سوم هم گفت: با احتمال وقوع موج چهارم شیوع شدید بیماری کرونا مقرر شده با تصمیم ستاد مرکزی کرونا محدودیت‌های سختگیرانه مانند محدودیت‌های آذرماه اجرا و از تمامی سفر‌ها با هدف دیدار آشنایان و هم سفر‌های تفریحی از ۲۹ اسفند تا پایان تعطیلات جلوگیری شود.

مخبر همچنین درباره پیش‌بینی تردد تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ هم گفت: انتظار می‌رود در سناریوی اول روز‌های پنجم تا هشتم فروردین و در تلاقی موج اول و دوم سفر‌ها باشد و در سناریوی دوم از روز گذشته ۲۶ اسفند ماه آغاز و تا ۲۹ اسفند ماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سناریوی اول در صورت عادی بودن وضعیت استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، همدان، فارس و اصفهان بیشترین جذب سفر را در ایام نوروز داشته باشند.

مخبر درباره پیش بینی تردد‌های بین شهری در ایام نوروز هم گفت: متوسط تردد بین استانی در بازه زمانی بیستم اسفند تا هجدهم فروردین در صورت اجرایی شدن سناریوی اول ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که ۱۳۱ درصد افزایش نسبت به نوروز سال ۹۹ افزایش خواهد داشت در سناریو دوم یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که ۶۵ درصد افزایش نسبت به نوروز سال ۹۹ و در سناریوی سوم هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر که ۲۱ درصد افزایش تردد نسبت به نوروز سال ۹۹ را شامل می‌شود.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور یادآور شد: تصمیمات ستاد ملی کرونا در اعمال محدودیت‌ها افزایش شیوع بیماری کرونا و همچنین شیوه اعمال محدودیت‌ها موجب تغییر روند پیش بینی و تغییرات آب و هوایی هم می‌تواند تغییرات مقطعی را در این آمار‌ها اعمال کند.

مخبر با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی بیماری پیش‌بینی می‌شود که برای جلوگیری از شیوع بیماری سناریوی دوم اعمال شود و با ایجاد محدودیت‌های تردد‌های بین استانی برای سفر‌های تفریحی و دیدار با آشنایان در یکی از روز‌های اول تعطیلات نوروزی اجرا شود و پیش‌بینی می‌شود در صورت تشدید بیماری سناریوی سوم اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار