در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت نیروگاه توربین بادی در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل انرژی‌های تجدید پذیر گفت: در منطقه میل نادر سیستان و بلوچستان در مرز میان ایران و افغانستان یک نیروگاه توربین‌ بادی در حال احداث است.

محمد ساتکین مدیر عامل انرژی‌های تجدید پذیر در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت  توربین‌های بادی مرز ایران و افغانستان گفت: خوشبختانه ۴ توربین ۲.۵ مگاواتی از مجموع ۵۰ مگاوات نصب شده است و با روند رو به رشدی تا قبل از پایان دولت دوازدهم کل نیروگاه‌ها به ظرفیت ۵۰ مگاوات در مرز ایران و افغانستان در منطقه میل نادر زابل نصب و راه اندازی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین در منطقه میل نادر سیستان و بلوچستان مرز میان ایران و افغانستان یک نیروگاه توربین‌های بادی ۵۰ مگاواتی دیگر هم در حال احداث است.

مدیر عامل انرژی‌های تجدید پذیر بیان کرد: به غیر از این دو نیروگاه بزرگ فعلا سرمایه گذاری ورود نکرده که امیدواریم بتوانیم یک مناقصه بین المللی برای ایجاد ۵۰ مگاوات دیگر داشته باشیم  تا سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم.


بیشتر بخوانید


به گفته ساتکین در سیستان و بلوچستان، صنعت برق نقش کلیدی برای توسعه، عمران و آبادانی دارد.

معاون وزیر نیرو در پایان تصریح کرد: با توجه به وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه، تونل‌های بادی ایجاد شده در محور شرق و ظرفیت مطالعه شده ۳۰ هزار مگاواتی، صنعت برق به اتکای ظرفیت‌های داخلی توسعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار