در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اسکان مشروط در خانه‌های معلم پایتخت / ممنوعیت استفاده از حیاط مدارس به عنوان پارکینگ

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: حیاط مدارس به هیچ عنوان نباید کاربری غیر از آموزشی داشته باشد و هرگونه فعالیت غیرآموزشی ممنوع است.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره به کارگیری حیاط برخی مدارس در ایام تعطیلی کرونا به عنوان پارکینگ اظهار کرد: آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده است که این کار هیچگونه عایدی برای مدارس نخواهد داشت بنابراین اخیراً بخشنامه‌ای صادر کردیم تا چنین اتفاقی در مدارس رخ ندهد.

او ادامه داد: البته ممکن است در برخی مدارس همچنان این کار ادامه داشته باشد و آن هم به دلیل قرارداد‌های یک سال یا چند ماهه‌ای است که با طرف مقابل منعقد شده است، اما به طور کلی از این به بعد نباید چنین اتفاقی در مدارس شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در مواردی محدود از جمله مراسم ۲۲ بهمن و نظایر آن ممکن است مدارس به عنوان پارکینگ استفاده شوند، اظهار کرد: در غیر این صورت نباید چنین کاربری برای حیاط مدارس در نظر گرفته شود.

فولادوند تاکید کرد: مدارس همواره باید کارکرد آموزشی داشته باشند و استفاده و کاربری غیر از این موضوع با روح تعلیم و تربیت کاملاً مغایرت دارد و نباید اجرایی شود.

او درباره اسکان نوروزی در شهر تهران با تأکید بر ممنوعیت هرگونه اسکان مسافران نوروزی در خانه‌های معلم و مدارس تصریح کرد: البته برای بیماران فرهنگی که بیماری خاصی دارند و ناگزیرند در ایام تعطیلات به تهران بیایند چند خانه معلم در نظر گرفتیم.

فولادوند بیان کرد: با این سازوکار برای اسکان خانواده‌های فرهنگی مشکلی وجود ندارد و طبق آمار‌هایی که اخیراً دریافت کردیم حدود ۲۰ خانواده در چنین شرایطی قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا آقای فوادوند همینطور که شما فرمایش میدین
آخرین اخبار