محسن رضایی:

مشکلات با اصولگرا و اصلاح طلب درست نمی‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات با اصولگرا و اصلاح طلب درست نمی‌شود، باید به ارزش‌های اول انقلاب برگردیم منیت‌ها را کنار بگذاریم و سفره‌مان را با مردم یکی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه چهارشنبه در جمع مردم بوشهر در مسجد توحید این شهر بیان کرد: برای حل مشکل اقتصاد جامعه نیاز به مدیریت‌های کارآمد قوی، انقلابی، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو است.

او با تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، نهضت و انقلاب اسلامی را در مسیر مکتب امام حسین (ع) عنوان کرد و با بیان اینکه ملت ایران ملت امام حسین (ع) است، افزود: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی درصدد متوقف کردن انقلاب و منحرف کردن راه امام حسین (ع) هستند و انواع توطئه‌ها را اجرا کرده‌اند.

رضایی آخرین توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی ایران را جنگ اقتصادی دانست و ادامه داد: دشمنان جنگ ۸ ساله را آغاز کردند که ما را شکست دهند، ما نه تنها شکست نخوردیم، ده‌ها و صد‌ها قهرمان مانند قاسم سلیمانی، مهدی باکری، احمد کاظمی، حسین خرازی درست شد.نه تنها در جنگ شکست نخوردیم، بلکه خودمان، صنایع نظامی، انواع توپ و تانک، موشک، هواپیما درست کردیم. اگر جنگ اتفاق نمی‌افتد فرصت ساخت این صنایع نظامی محقق نمی‌شد بلکه از دل تهدید، فرصت‌ها مهیا و درست شد.

این چه اوضاع در کشور است؟باید در مقابل مردم خجالت بکشیم

او، با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی تاکید کرد: دولتمردان امروز به‌جایی‌که از این تهدید جنگ اقتصادی، فرصت فراهم کنند و اقتصاد مقاومتی بدون نفت درست کنند، الان به‌گونه‌ای کشور اداره می‌شود که بسیاری می‌گویند نکند داخلی‌ها با بیرونی‌ها با هم بسته‌اند، این چه اوضاع در کشور است.

رضایی، با بیان اینکه مجلس برای تخم‌مرغ جلسه می‌گذارد، گفت: دولت در این شرایط می‌خندد، چرا می‌خندید، زندگی مردم را نمی‌بینید، الان در شرایطی که تجارت ما را بسته‌اند، پول‌ها را در جهان مسدود کرده‌اند و دشمنان حاضر نیستند تحریم‌ها را بردارند و مردم در شب عید با مشکلات متعددی مواجه هستند، باید خجالت بکشیم در مقابل مردم، باید گریه کنیم.

از محاصره اقتصادی فرصت ایجاد شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایجاد محاصره اقتصادی علیه کشور، افزود: این محاصره باید به فرصت تبدیل شود و از دل همین تحریم‌های اقتصادی، اقتصاد واقعی شکل بگیرد و در دل همین تحریم‌ها صنعت، کشاورزی راه‌اندازی شود نه اینکه قیمت کود طی امسال ۵ برابر شود، تراکتور ۶۰، ۷۰ میلیون تومانی ۵۰۰ میلیون افزایش یافته، این استفاده از فرصت‌ها نیست.

وی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به فناوری چند وجهی دست یافته است، ادامه داد: نخستین فناوری، ایستادگی در برابر دشمنان است و بعد از دل این ایستادگی فرصت فراهم می‌شود و سپس آن فرصت‌ها را با خلاقیت، نوآوری، ابتکار، ارائه راهکار، با بسیج جوانان و مردم نقد، و به تولید و اقتدار تبدیل می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: الان فرصت فراهم است، ولی چرا این فرصت‌ها نقد نمی‌شود و تبدیل به محصولات و منابع نمی‌شود، چرا از این فرصت‌ها با سیاست همسایگی در‌های تحریم‌ها را نمی‌شکنیم.

دشمن به مردم می‌گوید رای ندهید

رضایی، با بیان اینکه دشمنان جنگ اقتصادی را به نارضایتی تبدیل کرده‌اند، بیان کرد: پس از آن مردم را تشویق می‌کنند که در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نکنند، به مردم می‌گویند بروید در‌ها را ببندید و در انتخابات شرکت نکنید و به جمهوری اسلامی «نه» بگویید.

وی تصریح کرد: دشمن دارد مردم را منحرف می‌کند که چه کسی دشمن است کی مجرم است و کی متهم است، و نفوذی‌های داخلی، رانت‌خوارها، واسطه‌گران، منحرفین، غرب‌زده‌ها در داخل و آمریکا در بیرون اقتصاد ما را گروگان گرفته‌اند و پس از آن می‌گویند این تقصیر جمهوری اسلامی است، رای ندهید و به جمهوری اسلامی «نه» بگوید.

چرا نظارت نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در فضای مجازی، توطئه‌ها را مشاهده می‌کنید، دیدید چه بلایی بر سر بورس آوردند، چرا نظارت نیست، مگر دستگاه نظارتی کم داریم، چرا بر قیمت‌ها نظارت نمی‌شود.

رضایی با بیان اینکه از چهار ماه پیش خیلی‌ها به دولت گفتند مسئله مرغ را حل کنید عنوان کرد: در این زمینه بین دو وزارتخانه اختلاف وجود دارد باید این مشکل بین این دو وزارتخانه حل و فصل شود چرا هماهنگی و نظارت وجود ندارد.

او با بیان اینکه می‌خواهند بین جوانان با دین فاصله ایجاد کنند، گفت: می‌خواهند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند، نسبت به آینده به‌گونه‌ای یاس و ناامیدی درست کنند که ادعا کنند دیگر حل شدنی نیست، این نشان می‌دهد توطئه بزرگی است.

نباید گذاشت فشار‌ها بر زندگی مردم ادامه داشته باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه همگان را ایستادگی در برابر این توطئه دانست و تاکید کرد: نباید گذاشت این فشار‌ها بر زندگی و معیشت مردم ادامه داشته باشد.

رضایی با اشاره اینکه تا پایان دولت خیلی کار‌ها می‌شود انجام داد و بیان کرد: ۳ تا ۴ ماه دولت و وزارتخانه‌ها وقت دارند می‌توانند کار کنند، غیر از دولت نیرو‌های انقلابی در بیرون از دولت می‌توانند کمک کنند و در این راستا تاکنون کار‌های زیادی انجام شده از جمله کمک‌های مومنانه که خیران و بسیجیان انجام دادند.

دولتمردان صادقانه با مردم سخن بگویند

او با تاکید بر روشنگری و بصیرت‌افزایی و امید دادن به مردم، گفت: نباید مردم ناامید شوند و در این زمینه دولتمردان صادقانه با مردم سخن بگویند و از همه کمک بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مشکل آب آشامیدنی استان بوشهر عنوان کرد: بوشهری‌ها کنار دریا با کمبود آب روبه‌رو هستند پس ما ثروتمند فقیر هستیم.

رضایی با اشاره به اهمیت اتصال خط ریلی فارس و اصفهان به بوشهر گفت: اگر خط ریل شیراز و اصفهان به بوشهر برسد درآمد مردم ۵ برابر می‌شود، چون تجارت رونق می‌گیرد. اگر خط ریلی بوشهر راه‌اندازی شود در بوشهر بیکار و فقیر نمی‌ماند.

او افزود: چقدر از ثروت پالایشگاه به استان می‌رسد خوزستان هم همین وضعیت دارد.

مشکل اقتصاد جامعه نیاز به مدیریت‌ کارآمد دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه اقتصاد ملی نباید اقتصاد محلی را استثمار کند، افزود: برای حل مشکل اقتصاد جامعه نیاز به مدیریت‌های کارآمد قوی، انقلابی، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو است.

رضایی با بیان اینکه مشکلات با اصولگرا و اصلاح طلب درست نمی‌شود، تاکید کرد: باید به ارزش‌های اول انقلاب برگردیم منیت‌ها را کنار بگذاریم سفره‌مان را با مردم یکی کنیم خالصانه یکبار دیگر در کنار مردم قرار بگیریم و برگردیم به برادری‌ها، خودخواهی‌ها را کنار بگذاریم ببنید چه تحولاتی در اقتصاد صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر کنار زدن تبعیض‌ها گفت: مگر مردم خوزستان، بوشهر و بندر عباس چه فرقی با مردم تهران و جا‌های دیگر دارند ما همه برادریم چرا همه چیز باید در یکی دو جا متمرکز شود و بقیه جا‌ها دارای مشکل باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب همه صادق بودیم حرف خلاف نمی‌زدیم بیان کرد: من به آینده امیدوارم و برای تحول بزرگ در اقتصاد، فرهنگ علم فناوری هیچ چیزی کم نداریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.