قابلیت جدید فیسبوک برای امنیت بیشتر کاربران!

فیسبوک از افزایش امنیت حساب کاربری خود با استفاده از کلید امنیت فیزیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک به تازگی از سازگاری کلید‌های امنیتی سخت افزاری با احراز هویت دو عاملی در دستگاه‌های iOS و اندروید و بهبود ویژگی‌های امنیتی خود خبر داده است.

از سال ۲۰۱۷، کلید‌های امنیتی سخت افزاری در حساب‌های فیسبوک فقط به عنوان یک روش احراز هویت در صفحه رایانه در دسترس هستند، بدون اینکه بتوانند در کنار روش دیگر، در تأیید اعتبار دو مرحله‌ای استفاده شوند.

استفاده از کلید امنیت فیزیکی برای احراز هویت دو مرحله ای

با این حال، از امروز کلید‌های امنیتی در دسترس همه کاربران موبایل در سراسر جهان قرار خواهد گرفت که به هر کسی امکان می‌دهد احراز هویت دو مرحله‌ای را تنظیم کرده و با استفاده از کلید امنیتی در دستگاه‌های تلفن همراه iOS و اندروید، وارد فیسبوک شود.

اگر نمی‌دانید که احراز هویت عامل (مرحله ای) چیست، باید بدانید که این، یک ویژگی امنیتی است که با درخواست چیزی که فقط خودتان می‌دانید (گذرواژه خود) با استفاده از تلفن همراه، هویت و ورود خود را تایید می‌کنید.

کلید امنیتی فیزیکی فیسبوک

کلید‌های امنیتی سخت افزاری (فیزیکی) برای حساب‌های تلفن همراه، معمولاً درایو‌های کوچکی (چیزی شبیه به فلش مموری) هستند که حمل آن‌ها آسان است و هر زمان که تلاش شود از طریق دستگاهی ناشناخته به حساب شما وارد شوند، به شما اطلاع می‌دهند. به عنوان مثال، با استفاده از یک کلید امنیتی فیزیکی همراه با رمز عبور، احتمال اینکه هکر بتواند به حساب شما وارد شود، تقریباً صفر است.

فیسبوک پیشنهاد می‌کند چهره‌های عمومی یا افراد مشهور از کلید امنیتی فیزیکی در حساب‌های خود بهره ببرند، زیرا در معرض خطر بیشتری برای هک شدن قرار دارند. اگرچه هر کسی می‌تواند برای بالا بردن ایمنی حساب خود از این ویژگی استفاده کند. اگرچه فیسبوک کلید‌های سخت افزاری نمی‌فروشد، اما شما می‌توانید آن‌ها را از یک فروشگاه خریداری کنید. کلید‌ها هم از طریق بلوتوث و هم با اتصال مستقیم آن به درگاه شارژ تلفن شما کار می‌کنند.

برای تنظیم یک کلید امنیتی در حساب فیسبوک خود، کافی است به بخش احراز هویت دو مرحله‌ای در بخش Security and Login در تنظیمات بروید.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
Shahab Azimi
۰۹:۳۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
من میخواهم فیسبوک خود را باز کنم اما نمیتوانم وارد فیسبوک خود شوم بخاطر که کلید امنیتی بلوتوث میخواهد لطف کمکم کنید که وارید فیسبوک خود شوم
آخرین اخبار