گفتگوی تلفنی وزرای خارجه افغانستان و پاکستان درباره روند صلح

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان با شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان با شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی که روز گذشته انجام شد، اتمر اعلامیه پایانی نشست مسکو را گامی مهم در راستای تقویت گفتگوهای صلح افغانستان دانست و نقش همه‌ کشورهای منطقه‌ و جهان، به شمول پاکستان را در حمایت از موفقیت پروسه صلح با اهمیت خواند.

دو طرف همچنین روی نتایج گفتگوهای صلح مسکو و نتایج مورد انتظار از گفتگوهای انقره صحبت نمودند و نشست‌های مسکو و انقره را ادامه و تقویت کننده پروسه صلح دوحه دانستند.

وزیر خارجه پاکستان اطمینان داد که پاکستان در نشست‌های پیش رو به شمول نهمین کنفرانس قلب آسیا – پروسه استانبول، دور بعدی گفتگوهای صلح در ترکیه و همچنین دیدار مجازی وزرای خارجه که از سوی ملل متحد برگزار خواهد شد شرکت نموده و سهم فعال خواهد داشت.

در این گفتگوی تلفنی، دو طرف روی تقویت روابط اقتصادی از طریق مکانیزم‌های موجود میان دو کشور صحبت نموده و تاکید کردند که تامین صلح و ثبات در تحقق پروژه‌های اتصال منطقه ای و پیوند دادن آسیای جنوبی با آسیای مرکزی از طریق افغانستان نقش کلیدی دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار