سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهش تولید به دلیل چندین مانع محقق نشد/ باید از هزینه تولید در کشور کاسته شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: انتخاب شعار سال ۱۴۰۰ بسیار دقیق صورت گرفت چرا که سال گذشته جهش تولیدبه دلیل وجود چندین موانع به صورت کامل محقق نشد.

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» که توسط رهبر انقلاب در پیامی نوروزی ابلاغ شد اظهار کرد: انتخاب شعار سال جدید بسیار دقیق صورت گرفت، چراکه سال گذشته جهش تولید به دلیل وجود چندین موانع  به صورت کامل محقق نشد.

وی افزود: ساز و کار‌ها در کشور باید به نوعی تعریف شوند که واردات بی رویه صورت نگیرد، چراکه این امر قطعا تولید را دچار ضربه مهلکی خواهد کرد.

سلیمی با بیان اینکه سیستم بانکی باید از تولید در کشور حمایت کند گفت: متاسفانه بانک‌ها به جای اینکه حامی تولید کنندگان باشند به بنگاه داری روی آورند که این مسئله به خودی خود یک مانع برای تحقق جهش تولید است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید از هزینه تولید در کشور کاسته شود، همچنین لازم است که به سمت رقابتی شدن در عرصه تولید حرکت کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های داخل کشور باید به استفاده از کالا‌های ایرانی تشویق شوند و بدنه‌های اجرایی و قوای سه گانه باید این امر را از خودشان کلید بزنند.

سلیمی با اشاره به موانع اصلی تولید خاطر نشان کرد: بروکراسی اداری مانع جدی برای تولید کنندگان است، همچنین تراکم قوانین مشکلات بسیاری را رقم زده و نیازمند تنقیح قوانین هستیم، متاسفانه انسجام کافی میان بانک مرکزی و گمرک وجود ندارد و همین امر مانع جدی را برای تولید کنندگان رقم زده است.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم قوای سه گانه دست به دست هم دهند و شعار انقلابی سال ۱۴۰۰ را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۸:۰۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام اگر می خواهید جهش تولید داشته باشیم و دروغ نمی گویید !1 بنده توانایی ارائه راهکار ایمن و پایدار را دارم . تا وقتی درآمد دلالی از تولید بیشتر و نقدینگی در چرخه احتکار ( منزل ، مغازه ، املاک مسکونی ، لوازم منزل ، ساختمانی و غدایی و.... ) جولان می دهد . نمی توان با حلوا حلوا گفتن دهان را شیرین نمود . لذا اگر خبر نگاران جوان پیام بنده را به شما برسانند و شما حامی دلالان نباشید . ودر حمایت از جهش تولید به اندازه ارزنی انگیزه داشته باشید می توانیم اقدامی عملی در کمتر از 4 ماه انجام و زمینه جهش تولید و اشتغال پایدار را فراهم و حتی مثل زمان گذشته از فیلیپین و پاکستان و دیگر کشور ها کارگر جذب نمود . مهندس گودرزی
آخرین اخبار