راهکار حفظ دین در آخرالزمان/ ۱

سوالی که منتظران امام عصر (عج) هر روز باید از خود بپرسند + فیلم

دغدغه حفظ دین، یکی از نشانه‌های انسان منتظر امام عصر (عج) است.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انسان با ایمان گفت: مهمترین دغدغه انسان با ایمان و منتظر امام عصر (عج)، حفظ دین است. انسان منتظر همیشه از اهل  بیت (ع) و امام زمانش الگو می‌گیرد. در شب لیلةالمبیت وقتی به امیرالمومنین (ع) پیشنهاد شد که به جای پیامبر (ص) در بستر ایشان بخوابند، علی (ع) از رسول خدا (ص) سوال پرسیدند آیا با این کار دینم سالم می‌ماند؟ پیامبر (ص) نیز در پاسخ فرمودند بله، دینت سالم می‌ماند. در این هنگام بود که امیرالمومنین (ع) با اشتیاق این کار  پر خطر را انجام دادند. این یک نمونه و الگوست برای ما که هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم، این سوال را از خودمان بپرسیم، آیا با این عمل دینم سالم می‌ماند؟

وی ادامه داد: انسان گاهی در نظام زندگی با توجه به نیاز‌های جسم و آسیب‌های آن قدم برمی‌دارد، مراقبت است و همیشه برنامه ریزی می‌کند تا با مشکلی روبرو نشود. ما اگر احتمال بدهیم در مسیری که حرکت می کنیم اتفاقی رخ می‌دهد، از آن کار منصرف می‌شویم؛ زیرا سلامت جسممان برایمان اهمیت دارد. حالا در نظام زندگی انسان متدین و دیندار علاوه بر حفظ جسم، دغدغه حفظ دین را هم دارد و برای سلامت روحش مراقب است و برنامه ریزی می‌کند.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: وجود ما ترکیبی از روح و جسم است. در حقیقت روح حاکم بر جسم است. ما در عالم هستی جسم را خوب می‌شناسیم و بر اساس نیاز‌های آن حرکت می‌کنیم؛ اما باید مراقب باشیم تا روح سوار بر جسم شود. گاهی عکس این مطلب اتفاق می‌افتد و متاسفانه نظام زندگی انسان سرگرم جسم، خوراک، پوشاک و شهوات می‌شود. در نتیجه اگر می‌خواهیم به خدا و اهل بیت (ع) برسیم و در نظام زندگی رشد پیدا کنیم، باید این روش را تغییر دهیم و بکوشیم تا روح و دینمان را حفظ کنیم.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید:

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا دینم رو حفظ کن
آخرین اخبار