آموزش و پرورش آمادگی مدیریت «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» را دارد؟

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت گفت: مبانی فکری ایجاد سازمان ملی تعلیم‌و‌تربیت کودک و توانایی آموزش و پرورش در تامین زیرساخت‌ها اهمیت دارد.

محی الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت و رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگوبا خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت و تاثیر شکل‌گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در آموزش و پرورش بر پرورش کودکان بیان کرد: این کار با عنوان خوبی شکل گرفته است، اما باید دید که مبانی فکری آن چیست و آیا برگرفته از سند تحول بنیادین است یا از منابع دیگری این مجموعه نشات می‌گیرد؟!

او ادامه داد: همچنین توجه به این موضوع ضرورت دارد که آیا آموزش و پرورش با ساختار فعلی، منابع مالی و نیروی انسانی لازم را می‌تواند در اختیار این سازمان قرار دهد یا آنکه بار سنگین و مضاعفی برای این وزارتخانه خواهد شد و در نهایت این مسئولیت ناتمام می‌ماند.

به گفته رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی علاوه بر این موضوعات باید دید که آیا این ساختار محل ورود و تزریق نیروی انسانی متخصص است یا افرادی که از بخش‌های دیگر بیرون مانده اند به این سازمان و مجموعه خواهند آمد.

او با تاکید بر منشا طرح اولیه شکل گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: سند تحول برای این موضوع مبانی در نظر گرفته است؛ از طرفی در سند ٢٠٣٠ مسائلی درباره گسترش مهدکودک آمده است و باید دید مجریان در حین اجرا به کدام یک از راهبرد‌ها توجه بیشتری خواهند کرد.

محمدیان همچنین به موضوع اجباری یا اختیاری کردن مهد‌های کودک و دوره پیش دبستانی اشاره و اظهار کرد: الزامی کردن دوره‌های مهد کودک و پیش دبستان هرچند کودک را برای حضور در مدرسه آماده می‌کند، اما باید توجه داشت که این دوره‌ها باعث جدا کردن کودکان از خانواده نشود و ارتباط خانوادگی کودکان را کم نکنیم.

او بیان کرد: نباید همه مادران را شاغل فرض کنیم و دوره مهدکودک و پیش دبستان را یک الزام برای کودک بدانیم ضمن اینکه فرزندان مادران شاغل دچار آسیب دیدگی‌های عاطفی هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ایجاد یک سازمان جدید در دستگاه پهن پیکر آموزش وپرورش جز هدر دادن بیت.المال و اتلاف نیروی انسانی چیز دیگری نیست .آموزش و پرورش باید کوچک شود سازمان ها و معاونت های آن تجمیع .ادارات مناطق و شهرستان از لحاظ اداری تجمیع شوند تا سیستم چابک شود نه گسترش تشکیلاتی این جوری پیش برود این وزارت با پنج وزیر هم قابل اداره نیست و مشکلات آن می ماند و مردم و دولت
آخرین اخبار