بیش از هزار جوان کرمانشاهی در طرح یارانه دستمزد مشغول به کار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام ثبت نام بیش از ۲هزار و ۹۵۰ نفر در طرح یارانه دستمزد در استان در سال گذشته، سهمیه استان را ۵۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: پارسال هزار و ۱۱۱ قرارداد بین کارفرما و شغل اولی در این طرح منعقد و مشغول به کار شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی طرح یارانه دستمزد را از جمله طرح‌های اثرگذار دولت در حوزه اشتغال و از طرح‌های ذیل برنامه‌های سیاست‌های فعال بازار کار عنوان کرد و گفت: بر اساس طرح یارانه دستمزد در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحد‌های اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: این طرح ابتدا در هشت استان ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شد و مدتی بعد استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان به این طرح پیوستند و در مجموع ۱۶ استان مشمول پرداخت یارانه دستمزد شناخته شده اند.

او جامعه هدف طرح "یارانه دستمزد" را جوانان بیکار و زنان سرپرست خانوار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاه‌های اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان‌های کم برخوردار از اشتغال عنوان کرد.

او همچنین گفت: برای بهره مندی از این طرح، جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آن‌ها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد. برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.