برپایی غیر قانونی کارناوال در مارسی با نقض محدودیت‌های کرونایی

بیش از ۶ هزار نفر در مارسی با برگزاری کارناوالی، محدودیت‌های کرونایی را نقض کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر اف آی، هزاران نفر در مارسی با نقض قوانین منع آمد و رفت ونقض محدودیت‌های کرونایی در این شهر، برای برپایی کارناوال گرد هم آمدند.

بیش از ۶ هزار نفر از مردم مارسی در فرانسه بدون رعایت قوانین بهداشتی و زدن ماسک برای برگزاری یک مراسم غیر قانونی به خیابان‌ها آمدند. بسیاری از جوانان مارسی از اعمال محدودیت‌ها در این شهر ابراز ناراحتی می‌کنند. 

کامیل چایزه، سخنگوی وزارت کشور در این باره گفت: در حالی که ما همه در تلاشیم تا از شیوع کرونا جلوگیری کنیم و به قوانین احترام می گذاریم برپایی این مراسم غیر قابل قبول است.

او گفت در این کارناوال ۹ نفر دستگیر و ده ها نفر نیز جریمه شدند. 

شهردار مارسی نیزربا ابراز خشم خود از این اقدام در تویتتر خود نوشت: هیچ  دلیلی نمی تواند کار آنها را توجیه کند.

مقامات منطقه ای هر کدام نیز در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری از این کارناوال این برنامه را شرم آور خواندند و به خطر انداختن جان دیگران را غیر قابل قبول دانستند. آنها نوشتند نباید تلاش‌های کادر درمان را نادیده گرفت.

با تشدید شرایط همه گیری کرونا دولت فرانسه تصمیم به اجرای قرنطینه یک ماهه در این کشور گرفت. دولت فرانسه از روز شنبه با اعمال محدودیت‌ها، همه مغازه‌های غیر ضروری را تعطیل، مسافرت را ممنوع و به مردم اعلام کرد اجازه دارند فقط تا شعاع  ۱۰ کیلو متری از منزل خود خارج شوند.

نخست وزیر فرانسه چند روز پیش گفت که این کشور وارد موج سوم کرونا شده است و در حال حاضر حدود ۷۵ ٪ از موارد ابتلا را گونه انگلیسی این ویروس تشکیل می‌دهند. بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت فشار شدید هستند و وضعیت در پاریس بحرانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار