لاوروف: روسیه رابطه‌ای با اتحادیه اروپا ندارد

پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان مسکو و بروکسل، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور هیچ روابطی با اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد پس از آن که بروکسل روابط را نابود کرد، روسیه دیگر هیچ روابطی با اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان ندارد.

او افزود زمانی که اتحادیه اروپا آماده باشد این ناهنجاری در روابط را برطرف کند، روسیه آماده خواهد بود تلاش کند روابط با این اتحادیه را تقویت کند.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد این کشور و چین تحریم‌های اروپا و غرب را ناپذیرفتنی قلمداد می‌کنند.

دیروز هم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در گفتگو با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، موضع مناقشه‌آمیز اتحادیه اروپا را در قبال مسکو محکوم کرد.

از سوی دیگر میشل به پوتین گفت روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه در سطح پایینی هستند و دو طرف در موضوعات متعددی اختلاف دارند.

شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:”شارل میشل معتقد است روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه در پایین‌ترین سطح هستند. رهیافت اروپا مبتنی بر ارزش‌های اساسی اروپاست“.

گفتگوی تلفنی میشل و  پوتین در حالی انجام شده است که اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌هایی  راعلیه دو مسئول روس در ارتباط با آنچه نقض حقوق بشر در چچن خوانده شده است،  وضع کرد.

از سوی دیگر، جلسه آتی شورای اروپا که روز‌های پنجشنبه و جمعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، به روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار