روحانی در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور:

اکنون در حال انتقال از سنت به مدرنیته هستیم/ زندگی مردم عزیز ما باید بر مبنای شرایط نوین جهانی بنیانگذاری شود

آیین رونمایی از سامانه های توسعه دولت الکترونیک در حاشیه جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور امروز سه شنبه در سومین روز از سال ۱۴۰۰ به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه روند تکمیل دولت الکترونیکی و پیوستن دستگاه‌ها به سیستم یکپارچه هوشمند الکترونیکی بررسی شد.

در جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات، پنجره‌های واحد صدور مجوز‌های دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تصویب ایجاد پنجره‌های واحد خدمات کسب و کار در استان‌ها به صورت پایلوت در دو استان خوزستان و بوشهر، راه اندازی شد که از آن می‌توان به عنوان گام نخست دولت برای رفع موانع تولید و حرکت در مسیر اجرای شعار سال نام برد.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر تسریع در روند تکمیل و نهایی شدن دولت الکترونیکی، ایجاد شفافیت و دسترسی عمومی به اطلاعات را یکی از راهکار‌های حمایت از کسب و کار‌ها و همچنین رفع موانع از تولید دانست و گفت: با دولت الکترونیکی می‌توان به سرعت این هدف را محقق کرد و امروز با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید شاهد آن هستیم که بخش زیادی از خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، تسهیل فضای کسب و کار و تسریع در صدور مجوز‌ها را از محور‌های عملی رفع موانع تولید برشمرد که با توسعه دولت الکترونیکی در این دولت در دستور کار قرار داشته و در سال جاری نیز با قدرت پیگیری و ادامه خواهد یافت.

رئیس قوه مجریه در ادامه از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات مهم و ارزشمند دولت یازدهم در زمینه فراگیر شدن خدمات سلامت برای آحاد ملت نام برد و افزود: نتیجه این اقدام بزرگ را در یک سال گذشته در زمینه مقابله با پاندمی کرونا در کشور شاهد بودیم.

رئیس جمهور «سلامت الکترونیکی» را گام دوم طرح تحول سلامت خواند و گفت: با تکمیل سامانه سلامت الکترونیکی که فاز اول آن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی امروز افتتاح شد، مردم قادر خواهند بود فقط با یک شماره ملی خدمات سلامت خود را دریافت کنند.

روحانی با بیان اینکه مفاسد یکی از موانع بزرگ تولید است، گفت: راه مبارزه با فساد همین توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت است با توسعه دولت الکترونیک مردم با زحمت کمتر خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد و مفاسد و رانت‌ها کمتر می‌شود.

رئیس جمهور با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای طرح‌های فناورانه‌ای که امروز افتتاح شدند، اظهار داشت: پشتیبانی واقعی و مانع‌زدایی موثر از مسیر تولید از طریق گسترش دولت الکترونیک قابل انجام است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا قبل از پایان دوره فعالیت خود دولت الکترونیک را به نقطه قابل قبولی برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز به مناسبت افتتاح چندین طرح فناورآنه روز مبارکی بود، گفت: زندگی مردم باید بر مبنای شرایط نوین جهانی بنیان‌گذاری شود. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم بسیاری از فعالیت‌هایی که قبلا باید با مراجعه حضوری انجام می‌گرفت، صرفا با استفاده از یک موبایل ساده انجام می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از خدمات از طریق فناوری اطلاعات دریافت می‌شود، افزود: زندگی در جهان جدید هوشمند شده و هوشمندسازی هر روز دامنه وسیع‌تری می‌یابد. طبیعی است که استفاده از هر امکان جدیدی مخاطرات جدیدی نیز همراه خود دارد که ضرورت دارد برای مدیریت و کنترل این خطرات آموزش‌ها و کسب آمادگی‌های لازم مدنظر قرار گیرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: فضای مجازی زندگی را آسان‌تر کرده، فعالیت‌ها را سرعت می‌بخشد و بسیاری از مفاسد را از بین می‌برد.

روحانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید پیش از این دو اقدام بزرگ در عرصه سلامت انجام داده بود که یکی تحول در نظام سلامت و دیگری بیمه همگانی بود و امروز نیز اجرای طرح سلامت الکترونیک آغاز شد. تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، اقدامی بسیار مهم و کارآمد در ارتقای نظام سلامت کشور است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حال گذر از دوره سنتی و قدیمی به دوره استفاده از فناوری‌های نو هستیم و طبیعتا مقاومت‌هایی هم در این مسیر وجود دارد، اما استفاده از فناوری‌های جدید کمک می‌کند که کار‌ها بسیار بهتر و دقیق‌تر انجام شود.

روحانی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای آحاد جامعه باعث می‌شود که همزمان هم بر کار پزشک به شکلی دقیق‌تر نظارت شود و هم تجویز دارو و اقدامات تشخیصی سامان یابد.

رئیس جمهور گسترش دولت الکترونیک و تحت پوشش قرار دادن همه خدمات دولتی در عرصه الکترونیک را وظیفه بزرگ دولت برشمرد و گفت: بر اساس آمار تنها در سال گذشته یک میلیارد مراجعه حضوری و کاغذی حذف و از طریق سیستم الکترونیک انجام شده است.

روحانی اضافه کرد: گسترش دولت الکترونیک مفاسدی را که در مراجعات حضوری و رودرو ممکن است اتفاق بیفتد از بین می‌برد و باعث ایجاد شفافیت می‌شود. تمام تلاش ما این است که تا قبل از پایان دولت دوازدهم دولت الکترونیک را به نقطه قابل قبولی برسانیم که مفاسد و رانت‌ها کمتر شده و مردم بهتر و راحت‌تر بتوانند خدمات مورد نیاز خود دریافت کنند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر طرح‌هایی مثل تحول نظام سلامت و گسترش دولت الکترونیک، گسترش اقتصاد دیجیتال و فضای سایبری نبود در دوران کرونا با سختی‌های بیشتری مواجه بودیم، اظهار داشت: هنوز تا عبور از کرونا راه سختی باقی مانده است، اما این دستاورد‌های فناورانه به مواجهه و مقابله موثرتر و راحت‌تر با کرونا خیلی کمک می‌کند.

در جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بهره‌برداری از فاز اول نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در سراسر کشور، با فرمان رئیس جمهور آغاز شد و همچنین از سامانه‌های جامع هوشمند تعاونی‌های کشور، سامانه‌های پنجره واحد مجوز‌های کشاورزی، رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی، سامانه صدور مجوز‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازمهندسی مجوزها، پنجره واحد خدمات کسب و کار استانی و پنجره واحد خدمات مالیاتی الکترونیک رونمایی شد. امروز همچنین از وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های بیمه سلامت ایرانیان، تامین اجتماعی و بیمه مرکزی ایران به عنوان دستگاه‌های برگزیده در توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سدرضاحسینی
۱۷:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ای خدااااااااااااااا، کاشکی میشداین چندماه دیگه یه جوری خودمونو بیهوش میکردیم، تادیگه این شخص و این حرفهاشو نبینیم و نشنویم. ای خدااااااااااااا، یاغیاث المستغیثین، اغثنا ، اغثنا ، اغثنا. مردم عزیزایران، شماروبخدا ایندفعه حواستون جمع باشه به کی رای میدین، دوباره هم پالکیها و اعوان و انصار این لیبرال ها نیان سرمونوشیره بمالن و رای بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
اصلا نمی دونه مدرن چیه ؟؟؟؟تنها هنرش چندتا کلمه مترادف ردیف کردن . مدرن کردنش مثل وقتی که میگه ثبات اقتصای ایجاد کردیم
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
سسسسععععییییییددددد
کحایی بیا ما رو از دست این دولت نجات بده :((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
انقد که چسبیدیم به عراق و افغانستان و... نتونستیم مدرن بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
مدرنیته خیلی خوبه میشیم جهان اولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
تا ۱۴۰۰ با روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
خدایا این خرداد ماه کی میاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
روحانی نتونست نفت بفروشه، نتونست خرج دولتشو دربیاره یه جوره دیگه دست کرد تو جیب مردم ک علنا شرمنده نشه. مالیات ک دولت از چیپس ۵ هزار تومنی میگیره چند برابر چیپس ۲ هزار تومنیه، بالا رفتن قیمت اجناس به نفع دولت بود و بالا بردن قیمت بنزین هم شد محرک بالا رفتن قیمت ها، سود تو گرونیه، اینها هم اینجوری خرج دولتشون در آوردن اونهم با مالیات، کافیه برین گزارش بانک مرکزی رو نگاه کنید ک دولت چقدر از مالیات ها درآمد داشت، خود همتی هم تو کفش مونده. این مردم دیگه قدرت خرید ندارن، بفهمین تو رو خدا، این ها تحصیلکرده انگلیس هستن، دقیقا سیاست انگلیسی رو در قبال مردم پیاده کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
زیر فشار مدرنیته له شدیم هر چند از سنت شما هم خیری ندیدیم و عمر تلف شد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
ببین فدات شم // ما گوشمان از این حرفهای گنده گنده پره // شما و کل مشاورین اقتصادیتون با خصوصی سازی که باعث بیکار شدن کارگران و فشار مضاعف به کارگران باقی مانده //ضعیف شدن قشر مستضعف و ثرتمندتر شدن ثروتمندان
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۲۱:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
مدرنیته ای که نمیتونه جلوی کرونا رو بگیره به چه دردی میخوره بازم هم سنت میتونه یه کاری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
میخوایم زندگی مدرن را آغار کنیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
مردم تو صف مرغ و تخم مرغ مدرنیته شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
من که باور نمی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
تورو خدا همین ۳ ماهو کاری نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا آون چیزهایی که به نفع خودتون هست فقط اینترنتی کردید، کشتار مرغ از اول تولید تا مصرف اینترنتی و زیر ذره بین ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
فقط ساکت ....
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۹:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
تا مدرنیته از نظر شما چی باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
خجالت نمیکشید تو مراحل اولیه زندگی موندیم ، یه تخم مرغ رو نمیتونید کنترل کنید بعد به فکر زندگیه مدرن برا مردم هستید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
اشتباه نکن دوست من
مدرن برا خودشون ... آقازاده ها... دوتابعیتی ها و....
مردم هم شعارشونه.
(کاش به یه حرف از فرمایشات رهبر این مملکت گوش میدادید)
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
مدرنيته با ذلت در برابر غرب هرگز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
کی می خواهیم بفهمیم مدرنیته و تکنولوژی چاه بی انتها ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
اگه تکنولوژی چاهه شما الان اینجا چه کار میکنی که با تکنولوژی اومدی کامنت میذاری؟
Canada
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
واقعا که چه خکیمانه فرمودنده اند!!
منظور همان برجام 2-3-4-5- الی ماشاالله است.
اگز مدرنیته ورود کالا های و فروش با سود بالا است ؟؟؟
سند 2030 و FATF که واقا مارو به مثل موتور جت به حرکت در میاره!
این گفتمان رو ما ننوشتیم و ما رو مجبور خواهد کرد که در زمین دیگران بازی کنیم.
راه حل خومان چیست؟؟؟
علی برکت ال.............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
این طرح تحول سلامت ، که مردم را بیمه کردند ، شکست خورد ، اما به روی خود نمی آورند ، در ابتدا به همه اجازه ثبت نام دادند ، و دفترچه صادر شد ، بعد از مدتی گفتند این طرح رایگان نیست و فقط دهک های 1تا 3 برایشان رایگان است ، و بقیه باید پول بدهند ، گزینه ارزیابی وسع را قرار دادند تا ارزیابی شوی اما در کنار آن تحقیقات میدانی را قرار دادند ، به عبارتی برای یک بیمه بی ارزش می آیند از در و همسایه میپرسند این آدم بدبخت و بیکار هست یا نه ، خیلی ها که مشمول می شدند قید آن را زدند ، بعضی هم رد شدند ، تعداد زیادی هم پول را که حدود 600 هزار تومان می شود ، پرداخت نکردند، و بیمه آنها قطع شد ،الان اگر بررسی کنید ، خیلی ها بیمه نیستند، حدود چند میلیون نفر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
تورابخدا،این چند ماه ودیگه استراحت کن،خسته شدی توی این چند سال،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
مرغ چهل تومان اله بارکه اله .......
Poland
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
بلد نیستی ننویس حسن ناراحت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
تو رو خدا فقط دو سه ماه دست به چیزی نزن
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرست
۱۸:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
همون۲۰۳۰خودمون دیگه!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
معیشت مردم چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
برو زودتر توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا در این جلسه خواستگاری ذکر خیر آقای روحانی بود
در مورد شغل بود گفتم هر دو سال ارزش پول ملی نصف شده است ارزش پول ملی را میانگین چیزهای مختلف است
در مورد مواد غذایی امروز اگر هزینه هر نفر حداقل یک ملیون تومان است دو سال پیش هزینه هر نفر پانصد هزار تومان و دو سال قبل تر دویست و پنجاه هزار تومان بود
ممکن است همین روز ها هزینه ماهانه هر شخص در مواد غذایی دو ملیون تومان در ماه شود
آن دختر هم می رفت یک جایی کار می کرد ماهانه یک میلیون و نیم حقوق می گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
بد بختی ما هم همنیه که شما میخوای زندگی مردم رو منطبق نظم نوین جهانی بکنی
Iran (Islamic Republic of)
سامانی
۱۷:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
شما خودت سنتی هستی چطور می خوای مردم رو مدرن کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
انشاالله با راهنمایی های رهبر دانا و عزیزمان از دوره ذلت و سختی به عزت و سربلندی میرسیم و دیگر به خاطر برجام بی حاصل به آمریکایی ها و اروپایی ها التماس نمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
آفرین آفرین به این بصیرت و هوشیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
واقعا