گلوبال ریسرچ: حضور نظامیان آمریکا در عراق «اشغالگری غیرقانونی» است

سایت آمریکایی «گلوبال ریسرچ» در گزارشی اعلام کرد حضور نظامیان آمریکا در عراق اشغالگری غیرقانونی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سایت آمریکایی گلوبال ریسرچ در گزارشی اعلام کرد رسانه‌های آمریکایی برای قانونی نشان دادن حمله موشکی آمریکا به نیروهای «الحشد الشعبی» می‌گویند این حمله پاسخی به حمله راکتی به پایگاه نظامی «عین الاسد» بود، ولی این رسانه‌ها به اشغال خاک عراق و سوریه توسط نیرو‌های آمریکایی هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که رسانه‌های وفادار به سیاست‌های آمریکا از بحث اشغال غیرقانونی نظامی آمریکا در عراق و سوریه چیزی نمی‌گویند. آن‌ها سعی دارند تصویر را وارونه جلوه دهد تا قربانی به عنوان متجاوز و متجاوز به عنوان قربانی به تصویر کشیده شود.

این گزارش افزود: از دیدگاه حقوق بین‌الملل، اقدام نظامی تهاجمی انجام شده توسط نیرو‌های اشغالگر آمریکا را نمی‌توان دفاع شخصی توصیف کرد. با این حال نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه با جدا کردن نظامیان آمریکایی از شرایط تهاجم غیرقانونی و اشغال بر واقعیت‌های اساسی تسلط می‌یابند و آن‌ها را برعکس نشان می‌دهند. آن‌ها فرض می‌کنند که ارتش آمریکا حق دارد بدون پاسخگویی در هر نقطه از جهان مستقر شود.

این سایت آمریکایی اضافه کرد: از محالات است که الحشد الشعبی که با تروریست‌های داعشی می جنگیده الان خود جزئی از تروریسم باشد، این دروغی بزرگ است، آمریکا با بیان این داستان‌ها هدف خود را مشخص کرد. مستقر شدن نظامیان آمریکا در سراسر جهان هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند مگر تسلیم شدن ملت‌ها در مقابل خواست واشنگتن.

شایان ذکر است، نیرو‌های تروریستی آمریکا ماه گذشته مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه را بمباران کردند. این حمله نظامیان آمریکا منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از نیرو‌های الحشد الشعبی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار