۵ اقدام مفید و ضروری برای ایمن سازی استوری‌ های اینستاگرام

اگر شما هم یکی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید، لازم است نکاتی را برای امنیت بهتر و بیشتر مطالب خود در این فضا بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش مشکلات نقض حریم خصوصی و اخاذی که بسیاری از کاربران اینستاگرام در معرض آن قرار می‌گیرند، به ویژه درباره استوری‌های این شبکه اجتماعی که با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند و حاوی تصاویر شخصی آنها است، به کاربران این شبکه توصیه شده اقداماتی را جهت افزایش حفاظت از داده‌های شخصی‌ انجام دهند.

گاهی اوقات برخی از کاربران اینستاگرام خود را قربانی نقض حریم خصوصی می‌دانند و نمی‌توانند برای ذخیره اطلاعات مهم خود فوری اقدام کنند، اما راهکارهای مفید و مهمی وجود دارد که باید برای محافظت از استوری‌های شخصی که کاربران اینستاگرام روزانه به اشتراک می‌گذارند مورد استفاده قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


در ادامه این تنظیمات را می‌خوانید:

۵ اقدام برای ایمن سازی استوری‌های روزانه اینستاگرام

لیستی از دوستان نزدیک تهیه کنید

بسیاری از حساب‌های عجیب و غریب وجود دارد که می‌توانند استوری‌های شما را ببینند و ممکن است به طرز اشتباهی مورد سواستفاده قرار بگیرید، بنابراین تا زمانی که از وجود افراد غریبه احساس امنیت نکردید، باید انتشار استوری‌های عمومی را متوقف و از ویژگی Close Friends در اینستاگرام استفاده کنید.

۵ اقدام برای ایمن سازی استوری‌های روزانه اینستاگرام

افراد خاص را از دیدن استوری‌های خود مخفی کنید

اگرچه ویژگی Close Friends در میان کاربران بسیار محبوب است، اما روشی وجود دارد که حریم خصوصی بیشتری را ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند استوری‌های اینستاگرام خود را از دنبال کنندگان خاصی مخفی کنند، به نظر می‌رسد اگر حساب شما عمومی است و تعداد زیادی کاربر غریبه شما را دنبال می‌کنند، می‌توانید از این ویژگی هم استفاده کنید.

هنگام ارسال استوری‌ها اشخاص خاص را ردیابی کنید

اگر ترجیح می‌دهید در لیست دنبال کنندگان خود برای پیدا کردن شخصی خاص جستجو نکنید، می‌توانید از ویژگی Instagram Story-by-Story برای ردیابی اشخاص خاص استفاده کنید. شخص خاص را در استوری از طریق قابلیت ذکر شده پیدا کنید، روی سه نقطه در کنار کاربر ضربه زده و آن را به عنوان یک دنبال کننده حذف کنید، از این طریق استوری خود را از آن‌ها پنهان و حساب آن‌ها را محدود یا همه آن‌ها را بلاک کنید.

تنظیمات پاسخ‌ها و بازخورد را تغییر دهید

ممکن است کاربری با دیدن استوری شما بازخوردی بفرستد، اما شاید ترجیح‌تان این باشد که برخی افراد نتوانند به استوری شما پاسخ دهند. در این حالت، می‌توانید به تنظیمات> حریم خصوصی> استوری بروید و به دنبال بخشی با عنوان "اجازه دادن به پاسخ‌ها و واکنش‌ها" باشید.

۵ اقدام برای ایمن سازی استوری‌های روزانه اینستاگرام

اشتراک گذاری استوری‌های اینستاگرام خود را غیرفعال کنید

یک راه ساده برای ایمن سازی بیشتر استوری‌ها، غیرفعال کردن قابلیت به اشتراک گذاری بین دنبال کننده‌ها است، به تنظیمات> حریم خصوصی> استوری و پایین صفحه بروید. می‌توانید گزینه‌های «اجازه اشتراک مجدد استوری‌ها» و «اجازه ارسال به عنوان پیام» را غیر فعال کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار