معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تولید آب‌شیرین بندرچابهار از ۲ هزار به سه هزار متر مکعب در روز افزایش پیدا کرده است.

عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه شاهد افزایش ۶۶ درصدی ظرفیت آب‌شیرین‌کن بندر چابهار هستیم، اظهار داشت: این اقدام در راستای بهبود ارائه خدمات مورد نیاز به شناورها و بهره‌مندی شهروندان از آب سالم و بهداشتی انجام شده است.

او بیان کرد: بندر چابهار با برخورداری از مزایای بی‌شمار بندری و دریایی، به عنوان بندری مناسب و سودآور برای سرمایه‌گذاری، مورد توجه شرکت‌های ایرانی و خارجی قرار گرفته که تداوم این روند و ارتقای سطح خدمات به صاحبان کالا،خطوط کشتیرانی و شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی و دولتی در سال جدید از مهمترین اهداف این اداره کل است.

او  با بیان اینکه با تکیه بر توان متخصصان داخلی و اقدامات اصلاحی انجام شده، ظرفیت آب شیرین‌کن افزایش یافته است، اظهار کرد: تعویض الکتروموتور، افزایش یک وسل (محفظه‌ای که در صنایع نمک‌زدایی استفاده می‌شود) با ۶ فیلتر ممبراین، تعویض کامل لوله‌ و اتصالات استیل، نصب و رنگ آمیزی ریکاوری توربین، رفع نشتی‌ها و خرید دستگاه‌های مورد نیاز از دیگر اقدامات انجام شده برای دستیابی به این هدف بوده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افزایش و پایداری آبرسانی به شناورها، تامین آب آشامیدنی شرکت‌ها و محوطه‌های بندری بنادر «شهید بهشتی و شهید کلانتری» و همچنین منطقه مسکونی به صورت ۲۴ ساعته از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

آذرپیکان گفت: خودکفایی در تولید آب به عنوان مهمترین فاکتور توسعه و کمک به شهرستان چابهار در مواقع بحران و اجرای الزامات پدافند غیرعامل از مهمترین اهداف این طرح بوده است.

چابهار در فاصله ۷۳۱ کیلومتری جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار