پلیس در تعقیب کلاهبردار تلفنی مأمور نما / مراقب مأمورنما‌های قلابی باشید

فردی که با جعل عنوان یکی از یگان‌های انتظامی و بصورت تلفنی شهروندان را فریب داده و مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان اینکه پلیس در تعقیب کلاهبردار تلفنی مأمور نما که با معرفی خود بعنوان پلیس و بصورت تلفنی از مردم کلاهبرداری می‌کرد است، از شهروندان خواست مراقب سارقان تحت پوشش مأمور انتظامی ودیگر ادارات باشند.

سرهنگ"عبدالمجید کرمی " گفت: برابر خبر رسیده مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان یکی از یگان‌های انتظامی و بصورت تلفنی شهروندان را فریب داده و مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است، پلیس آگاهی شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار را بصورت ویژه با پیگیری سرنخ‌های به دست آمده در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به دیگر شیوه‌های این افراد شیاد عنوان کرد: مجرمان با سوء استفاده از لباس نیرو‌های نظامی و انتظامی و گاه در پوشش نهاد‌های خدمات رسان از جمله ماموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمان‌ها و یا حتی بصورت تلفنی خود را مأمور انتظامی معرفی و اقدام به سرقت و کلاهبرداری مردم می‌کنند.


بیشتر بخوانید

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: مأموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداشته و مردم می‌توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آنان اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت، اجازه ورود به منزل و خودروی خود را ندهند.

سرهنگ کرمی در پایان ضمن تأکید بر لزوم آگاهی شهروندان گفت در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ با ماموران انتظامی در میان بگذارند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.