توزیع ۵۰ تن مرغ گرم در بازار قروه

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: امسال تاکنون ۵۰ تن مرغ در بازار شهرقروه توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالله عبدالملکی مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت:از ابتدای سال نو تا کنون بیش ۵۰ تن مرغ از کشتارگاه‌های استان در بازار قروه توزیع شده است و هیچ کمبودی در سطح شهرستان وجود ندارد.

او در ادامه تصریح کرد: به دلیل اینکه سردخانه نگهداری گوشت در قروه وجود ندارد، مرغ مورد نیاز بازار از سایر شهر‌های استان مانند سنندج، کامیاران و دهگلان تامین می‌شود و این شرایط به دلیل مسافت طولانی برای توزیع نیاز به زمان دارد.

او اذعان داشت:در برخی روز‌های تعطیل سال نو به دلیل شرایط توزیع در کشتارگاه‌ها شاهد عدم توزیع مرغ در بازار قروه بودیم البته این شرایط تاثیری بر قیمت عرضه آن نداشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قروه نیز در مورد وضعیت بازار توزیع مرغ در این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون توزیع مرغ گرم به صورت مداوم و روزانه صورت گرفته است و در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد.

علی منتشلو در ادامه افزود:در سطح شهرستان قروه ۴ توزیع کننده عمده مرغ گرم وجود دارد که پس از تامین مرغ مورد نیاز بازار قروه از کشتارگاه‌های استان توسط این واحد‌های پروتئینی در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

او با اشاره به قیمت عرضه مرغ گرم در بازار قروه گفت:از ابتدای سال گشت‌های نظارتی بازرسان اداره صمت بر فعالیت بازار قروه رصد کامل داشتند، بر همین اساس قیمت عرضه مرغ بیشتر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان نبوده است.

او گفت: همچنین با تامین مرغ گرم از کشتارگاه‌های متعدد سطح استان قیمت مرغ کشتار روز به صورت عمده‌فروشی به ۲۱ هزار ۴۵۰ تومان و برای مصرف‌کننده به ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان کاهش یافته است.

منتشلو در پایان تصریح کرد: توزیع گوشت مرغ گرم کشتار روز با نرخ مصوب دولتی تا پایان سال در قروه انجام خواهد شد و تا کنون هیچ موردی از گرانفروشی گزارش نشده است.

گفتنی است، پیگیری‌های خبرنگار فارس در قروه حاکی از آن است در تعطیلات نوروز قیمت توزیع مرغ به صورت خرده‌فروشی تا حدود ۲۸ هزار تومان در بازار این شهرستان رسیده بود و برخی روز‌ها نیز مرغ منجمد و گرم به هیچ عنوان در سطح بازار قروه و روستا‌های آن برای عرضه وجود نداشته است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: مرغ منجمد ، نوروز1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.