مشاركتى براى پيشرفت علمى كشور

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: ۸۷ پروژه آموزشی در این استان از محل مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی دردست ساخت است.

دلاوريان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: ۸۷ پروژه آموزشی در این استان از محل مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی دردست ساخت است كه از این تعداد، ۴۳ پروژه آموزشی با مشارکت خیرین در دست ساخت قرار گرفته است.

دلاوریان افزود: هزینه ساخت هرمترمربع فضای آموزشی ۳۰ میلیون ریال است كه بزرگترین پروژه مدرسه استثنایی خیرساز کشور در شهرستان نظرآباد البرز با زیربنای هفت هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال درحال ساخت است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: امسال ۱۸۰ کلاس درس جدید به فضای آموزش البرز اضافه شد.

او افزود: همت والا و حرکت خداپسندانه خیرین نیک اندیش درکنارتوجه ویژه دولت تدبیر و امید درساخت و گسترش فضاهای آموزشی از جمله تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی که سالها رها شده بودند دراستان البرز قابل تقدیر است.

دلاوریان گفت: رشد مهاجرت ها، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصد از مدارس البرز علت اصلی تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس این استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: جمعیت دانش آموزی استان البرز سالانه با رشد ۱۲ هزار نفری روبرو است.

دلاوريان افزود: سرانه آموزشی استان ۳.۸ مترمربع به ازای هر دانش آموز است درحالی که این سرانه در کشور ۵.۲۱ متر مربع به ازای هردانش آموز است.

او گفت: طرح آجربه آجر در استان درحال اجرا است تا مردم با هر توان مالی بتوانند در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کنند.

انتهاى پيام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.