آزادی ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان گفت: ۹۰ نفر از زندانیان غیرعمد در سال گذشته با کمک ستاد دیه و خیران از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان گفت: پویش «از بهار طبیعت تا بهار قرآن» با هدف آزادسازی افرادی که به دلیل ناتوانی از ادای دیون مالی زندانی شده‌اند، از نوروز تا عید سعید فطر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا هر ساله به همین منظور جشن‌های گل‌ریزان در سراسر استان برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، به علت محدودیت‌های ناشی از کرونا، به همت ستاد دیه و مشارکت خیران استان، علاوه بر برگزاری جشن‌های مجازی گل‌ریزان، چهار پویش کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به موفقیت آخرین پویش برگزار شده در سال گذشته تحت عنوان «پدران آسمانی» اظهار کرد: در نتیجه این طرح و با مشارکت مردم نوع‌دوست استان، ۱۰ زندانی غیرعمد با مجموع بدهی حدود دو میلیارد ریال پیش از آغاز نوروز به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

کهربایی اضافه کرد: ۹۰ زندانی غیرعمد در سال گذشته با کمک نقدی ستاد دیه استان، خیران، گروه‌های جهادی و همچنین از طریق مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شدند.

او تعداد زندانیانی که با پرداخت کمک‌های نقدی آزاد شده‌اند، را ۶۳ نفر شامل ۶۰ مرد و سه زن عنوان کرد و گفت: این افراد دارای جرائم مالی، مهریه و نفقه بوده‌اند و مجموع بدهی آنان بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال بود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان بیان کرد: بخش زیادی از این مبلغ از طریق مداخله مددکاران و معتمدان از سوی شاکیان بخشیده شد و این زندانیان با کمک مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد ریال که از سوی ستاد دیه و خیران تأمین‌شده از زندان آزاد شده‌اند.

کهربایی با اشاره به نقش مهم ستاد دیه، مسئولان و مددکاران زندان‌ها، معتمدان محلی و مراجع قضایی در برقراری صلح و سازش اظهار کرد: ۲۷ نفر از مددجویان در یک‌سال گذشته، با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین، بدون پرداخت کمک مالی به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه با تلاش ستاد دیه و همت خیران هم‌اکنون هیچ زندانی مالی با بدهی زیر ۵۰ میلیون تومان در استان نداریم، از مردم نیکوکار استان خواست با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و اعیاد شعبانیه و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، حمایت را خود از نیازمندانی که اکنون به دلایل مختلف از جمله ضرر و زیان مالی و مشکلات اقتصادی به‌صورت ناخواسته در زندان به سر می‌برند، ادامه دهند.

او اضافه کرد: هم‌استانی‌های نیک‌اندیش می‌توانند با هر مبلغی که در توان دارند در پویش «از بهار طبیعت تا بهار قرآن» مشارکت کرده و از این طریق در شادی دل فرزندان و دیگر اعضای خانواده این نیازمندان در بند سهیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.