بسته کمیته امداد؛

پیوستن ۳۰ هزار حامی نیک‌اندیش به پویش ایران مهربان/رفع موانع اشتغال و تسهیل در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به پیوستن ۳۰ هزار حامی نیک‌اندیش به پویش ایران مهربان، گفت: امیدواریم با ادامه این پویش، شعار «در بهار ۱۴۰۰ هیچ فرزند یتیم و نیازمندی در استان بدون حامی نباشد»، محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : مردم استان کرمانشاه همواره در کار خیر پیشقدم هستند.

او گفت : طی پارسال با توجه به بحث کرونا خیلی از افراد کسب و کار خود را از دست دادند و دچار مشکلات اقتصادی شدند، اما مردم خیر و نوعدوست استان به یاری افراد نیازمند شتافتند و در مناسبت‌های مختلف پای کار آمدند و کمک کردند و اقدامات خوب و قابل توجهی برای خانواده‌های نیازمند به خصوص تحت پوشش انجام دادند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از کار‌های خوب که همچنان در دست اقدام داریم بحث پویش ایران مهربان است که پارسال این اقدام خیرخواهانه در استان در بحث طرح اکرام ایتام شروع شد.

او با بیان اینکه در قالب اجرای این پویش ۳۰ هزار حامی جدید به جمع حامیان استان اضافه شده است، افزود: پویش ایران مهربان همچنان ادامه دارد تا شعار «در بهار ۱۴۰۰ هیچ فرزند یتیم و نیازمندی در استان بدون حامی نباشد»، محقق شود.

رخصی با یادآوری نیمه شعبان و نزورات مردمی در این راستا، گفت: همکاران در سطح استان و دفاتر کمیته امداد آماده دریافت صدقات و نزورات مردمی خیر و نوعدوست برای سلامتی آقا امام زمان (عج) هستند .

اولویت‌های کاری اداره کل کمیته امداد چیست؟

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: رفع موانع اشتغال و تسهیل در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل در امسال در راستای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است.

محسن رخصی با گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت امام عصر (عج) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر اهتمام ویژه این نهاد در تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» تاکید کرد و افزود: همه واحد‌های ستادی اداره کل باید معاونت اشتغال استان را در راستای تحقق شعار سال کمک نمایند.

او گفت: تحقق شعار سال نیازمند کار جهادی و مضاعف است و همه واحد‌ها باید در راستای رفع موانع و کمک به تولید و اشتغال در استان تلاش نمایند.

او کمک به خودکفایی و اشتغال مددجویان را یکی از برنامه‌های کمیته امداد دانست و ادامه داد: از طریق پرداخت تسهیلات و ارائه مشاوره‌های تخصصی به خودکفایی و ایجاد اشتغال مددجویان کمک می‌کنیم.

رخصی تبادل نظر و بررسی راهکار‌ها و راهبرد‌های استان کرمانشاه برای رسیدن و عمل به شعار سال جدید در بیانات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق برنامه ابلاغی رئیس کمیته امداد که در ۱۹ محور و ۱۳۷ بند ابلاغ شده را از اهداف برگزاری این جلسه ذکر کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه به اقدامات مهم این نهاد در پارسال اشاره کرد و گفت: بیش از هفت هزار و ۳۶۰ مورد تسهیلات کارگشایی با اعتباری بیش از ۵۷ میلیارد تومان بدون بهره در قالب ودیعه مسکن، آموزش کسب و کار و سایر به مددجویان پرداخت شده است.

رخصی افزود: کمیته امداد پارسال برای مددجویان زیرپوشش خود در سطح استان ۲۵۰ واحد مسکونی احداث، خریداری و بهسازی کرد و تعمیرات ۴۶۱ واحد را انجام داد.

او گفت: کمیته امداد در ایجاد اشتغال مددجویان از یک سیستم منظم و کامل از مرحله استعداد یابی و مشاوره شغلی، آموزش و مهارت آموزی، تشکیل پرونده، نظارت اولیه طرح‌های اشتغالزا، حین اجرا و بعد از اجرا به منظور پایداری اشتغال مددجویان برخوردار است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار