انتقاد مادورو از فیس‌بوک به دلیل مسدود کردن حساب کاربری‌اش

رئیس جمهور ونزوئلا با انتقاد از فیس‌بوک به دلیل مسدود کردن حساب کاربری وی، این اقدام را «تمامیت‌خواهی دیجیتال» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیکولاس مادورو روز یکشنبه، بعد از اینکه حساب کاربری فیس‌بوکش در پی انتشار ویدئویی در مورد داروی ضد کرونا موقتا بسته شد، سیاست‌های فیسبوک را محکوم و آن را «تمامیت‌خواهی دیجیتال» توصیف کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط وزارت اطلاعات ونزوئلا آمده است: «ما شاهد یک تمامیت‌خواهی دیجیتال هستیم که توسط شرکت‌های خارجی اعمال می‌شود و می‌خواهند قوانین خود را بر کشور‌های جهان تحمیل کنند.»

مادورو گفت: «من به وسیله فیس‌بوک سانسور شده‌ام. آن‌ها معتقدند که بالاتر از قانون اساسی و قوانین بین‌المللی هستند و گمان می‌کنند بالاتر از حقوق آزادی بیان هستند، اما ما می‌خواهیم یک مهره سخت برای شکستن باشیم.»

سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به اظهارات مادورو در مصاحبه‌ای با رویترز مدعی شد: «ما از رهنمود‌های سازمان بهداشت جهانی پیروی می کنیم؛ و طبق این رهنمود‌ها هیچگونه دارویی برای درمان ویروس کرونا وجود ندارد. به همین دلیل ما صفحه‌ی رئیس جمهور ونزوئلا را به مدت ۳۰ روز مسدود کردیم.»

فیس‌بوک، صفحه شخصی مادورو را روز شنبه به دلیل آنچه نقض سیاست‌های این پلتفرم مبنی بر انتشار اطلاعات نادرست خوانده شده، به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار