علائمی که نشان دهنده ابتلا به سرطان چشم هستند

تشخیص به موقع سرطان چشم می‌تواند به روند درمانی موثر آن کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس، سرطان چشم به طیف گسترده‌ای از سرطان‌های مرتبط با چشم اطلاق می‌شود که می‌توانند بخش‌های مختلف چشم را درگیر کنند. با این حال، فارغ از اینکه کدام بخش از چشم درگیر سرطان شده باشد، شناسایی به موقع آن می‌تواند به روند درمانی کمک شایانی کند.

سرطان چشم نسبت به سرطان‌های دیگر کمتر رایج است. برای مثال، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کرده اند سالانه تنها ۷۵۰ مورد از این سرطان در کشور شناسایی می‌شود. شناخت علائم این بیماری و شناسایی به موقع آن می‌تواند به تیم پزشکی برای ارائه خدمات مناسب و موثر به بیمار کمک کند.

علائم شایع ابتلا به سرطان چشم شامل سایه روشن یا وجود نور به صورت چشمک زن در چشم و نیز دیدن خطوط غیرحقیقی در زمان نگاه کردن می‌شود.

برای درک علائم سرطان چشم به این مثال توجه کنید. برای تمامی ما پیش آمده است زمانی که به یک نور یا شی براق و روشن زل زده و سپس به یک دیوار سفید خیره شده ایم، به صورت مصنوعی شاهد رنگ‌ها و خطوط غیرواقعی در چشم هستیم. این حالت دقیقا در بیماران مبتلا به سرطان چشم به صورت عادی رخ می‌دهد.

دیگر علائم ابتلا به سرطان چشم شامل موارد ذیل می‌شود:
۱- دید تار
۲- وجود نقطه تاریک در چشم که بزرگتر می‌شود.
۳- برآمدگی یک چشم
۴- برجستگی بر روی پلک یا داخل چشم که به مرور زمان بزرگ می‌شود.
۵- وجود درد در چشم یا اطراف آن، گرچه این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد.

با این حال، در برخی موارد این علائم می‌توانند ناشی از بیماری‌های دیگر چشم باشند. بسیار اهمیت دارد در صورت مشاهده این علائم سریعاً به پزشک عمومی یا متخصص چشم مراجعه کنید. چشم پزشکان با معاینه دقیق می‌توانند به ابتلای فرد به سرطان چشم پی ببرند.

علائمی که نشان دهنده ابتلا به سرطان چشم است

انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است سرطان‌ها براساس مکانی که از آنجا رشد کرده اند نام گذاری می‌شوند. برای مثال، سرطانی که در چشم توسعه یابد، سرطان چشم خوانده می‌شود. حال اگر سرطان چشم گسترش یافته و کبد فرد را نیز درگیر کند همچنان از سوی پزشکان سرطان چشم محسوب می‌شود!

سرطان چشم انواع مختلفی دارد، اما رایج‌ترین آن ملانوم اولیه داخل چشم است. اولیه به معنای آن است که این سرطان در ابتدا از چشم آغاز شده و از دیگر اندام‌ها به آن منتقل نشده است. منظور از اصطلاح داخل چشم نیز این است که سرطان از داخل مردمک چشم شروع به گسترش کرده و نه از عضلات، اعصاب و پوست اطراف چشم.

توصیه می‌شود افراد به طور سالانه برای معاینه چشمان خود از منظر بیماری‌های مختلف و عیوب انکساری به چشم پزشک مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خدا نسیب نکنه سرطان چشم و یا آب سیا چشم وای خدا توبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خدایا به حق امام حسین علیه السلام سرطان را ریشه کن و به همه بیماران شفای عاجل عنایت بفرما صلوات بفرستید
از خشم خدا بترسیم و گناه نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
ای خدا این بیماری ها رو از مردم دنیا دور کن