استقرار ۳ اکیپ ثابت آتش‌نشانی سنندج در روز طبیعت

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: سه تیم سیار آتش نشانی در چند نقطه از سطح شهر سنندج در روز طبیعت مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صالح زندی معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: هر ساله بر اساس سنت دیرینه شهروندان در روز ۱۳ فروردین به دامن طبیعت روی می‌آورند.

او افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از چرخه گسترش این بیماری انتظار می‌رود که شهروندان همانند سال‌های گذشته از تجمع در دامان طبیعت و فضا‌های سبز خودداری نمایند تا شاهد افزایش شمار بیماران نباشیم.

زندی  بیان کرد: این سازمان براساس رسالت کاری خود و در راستای کاهش حوادث و امدادرسانی بموقع به شهروندان تمهیدات لازم را به مناسبت روز طبیعت صورت داده است.

او از استقرار سه اکیپ سیار آتش نشانی در چند نقطه از سطح شهر سنندج همزمان با روز طبیعت خبر داد و گفت: این سه اکیپ در پلیس راه سنندج - همدان، میدان جهاد به سمت جاده کرمانشاه و پارک کودک مستقر می‌شوند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: علاوه بر استقرار این سه اکیپ سیار، نیرو‌های عملیاتی سازمان در ۸ ایستگاه در سطح شهر در آماده باش کامل هستند.

زندی اعلام کرد: روشن کردن آتش در مراتع و احتمال آتش سوزی، سقوط کودکان از ارتقاع، غرق شدن در رودخانه از جمله حوادث تلخی است که شهروندان باید در روز طبیعت با رعایت نکات ایمنی از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

او با توصیه به شهروندان سنندجی افزود: در صورت بروز هر گونه آتش سوزی و حریق از محل حادثه فاصله گرفته و ضمن حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل نموده تا اکیپ‌های استقرار یافته در نزدیکترین به محل حادثه اعزام شوند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همچنین تاکید کرد: در صورت روشن کردن آتش نسبت به اطفاء آن با خاک و آب اقدام نموده و از روشن کردن آتش در کنار درختان و دکل‌های فشار قوی برق خودداری نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.