تعطیلی اماکن گردشگری فارس در روز طبیعت

۱۳ فروردین روز طبیعت، همه اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس تعطیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ، گفت: از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ۹ فروردین ماه بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این ادره کل در مقایسه با مدت مشابه سال ٩٨ حدود٨٠ درصد کاهش است.

او، بیان کرد: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۹ فروردین ۹۸ یک میلیون و دو هزار و ۲۲۴ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند، اما از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ۹ فروردین ماه ۱۹۵ هزار نفر از اماکن تحت پوشش این ادره بازدید کرده اند.

امیری، تصریح کرد: نوروز امسال بازدید از مجموعه حافظیه ۲۴ ساعته است و مابقی اماکن در ساعت‌های پایانی شب تعطیل می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، با اشاره به افزایش ساعت بازید اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان با هدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران ادامه داد: بازدید اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس زمان بندی بندی شده است و گردشگران و مسافران می‌توانند از طریق  ورود به سایت میراث فرهنگی فارس نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند که برای جلوگیری از مشکل تهیه بلیط گیشه‌های ارائه خدمات هم برای فروش بلیط فعال هستند.

او، افزود: ضریب اشغال هتل‌ها، هتل آپارتمان و مراکز مجاز اسکان تحت پوشش این اداره کل در نوروز امسال به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

امیری، اضافه کرد: امسال اسکان در کمپ‌ها، اسکان‌های چادری و مهمانپذیر‌های دولتی ممنوع است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان میراث فرهنگی را دارند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.