چرا مردم ژاپن با خوردن هر روز برنج چاق نمی‌شوند و جوان می‌مانند؟

اگر چه بسیاری برنج را عامل چاقی و اضافه وزن می‌دانند، اما کاسه برنجی که ژاپنی‌ها هر روز می‌خورند فواید بسیاری دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در گذشته، مردم عادی در ژاپن نمی‌توانستند برنج زیادی بخورند، زیرا بیشتر برنج تولیدی توسط کشاورزان برای نجیب زادگان کشور ذخیره می‌شد و کشاورزان ژاپنی در مواردی نیز از برنج برای پرداخت مالیات‌های خود استفاده می‌کردند. اکنون، اما تصور فرهنگ غذایی ژاپن بدون نودل برنج، سوشی، برنج چسبناک با نیمرو بسیار دشوار است. اگر چه بسیاری برنج را عامل چاقی و اضافه وزن می‌دانند، اما کاسه برنجی که ژاپنی‌ها هر روز می‌خورند فواید بسیاری دارد.

برنج در کاهش وزن موثر است

برخلاف باور عمومی، برنج می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد. اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید، جایی برای برنج در رژیم غذایی خود پیدا کنید. برنج چربی و سدیم بسیار کمی داشته و غنی از فیبر است و به همین دلیل موردی مناسب برای اضافه کردن به رژیم غذایی برای کاهش وزن است. تحقیقات ثابت کرده کسانی که برنج قهوه‌ای می‌خورند کمتر دچار اضافه وزن شده و احتمال افزایش وزن در آن‌ها کمتر است. اما تاثیر برنج سفید در کاهش وزن، کمتر از برنج قهوه‌ای است.

برنج باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید

زنان ژاپنی از آب برنج برای نرم و جوان نگه داشتن پوستشان استفاده می‌کنند، اما مصرف مرتب برنج می‌تواند باعث شود ساعت زمان را متوقف یا دستکم کند کنید. برنج حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از سلول‌های پوستی در مقابل صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید

برنج به سلامت قلب کمک می‌کند

خوردن برنج به طور مرتب، یک روش طبیعی و خوشایند برای تضمین سلامت قلب است. از آنجا که برنج ماهیتی ضدالتهابی دارد، از شکل گیری لخته خون در درون رگ‌ها جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین برنج غنی از فلاوونویید بوده که با بیماری‌های قلبی مبارزه می‌کند.

برنج باعث کاهش قند خون می‌شود

برای کسانی که از قند خون بالا رنج می‌برند، خوردن برنج یک روش مناسب برای مبارزه با این حالت ناخوشایند است. اما بهتر است به سراغ برنج قهوه‌ای بروید، زیرا میزان فیبر آن سه برابر برنج سفید و مقدار پروتئین آن بیشتر است. همچنین برنج قهوه‌ای باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید.

خوردن برنج به هاضمه کمک می‌کند

برنج به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر می‌تواند از یبوست کاسته و سیستم گوارشی را تنظیم کند. برنج خاصیت ادرارآور داشته و بدن را از مواد سمی تمیز می‌کند. به طور کلی، مصرف برنج برای کلیه‌ها مفید است.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار