جولان کرونای انگلیسی در شهر‌های مازندران

۱۷۵ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی تاکنون در ۱۶ شهرستان مازندران شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،۱۳۴ بیمار مبتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند و یک تن نیز در این مدت جان خود را از دست داده اند، اما مجموع مبتلایان به کرونای انگلیسی هم در مازندران تاکنون ۱۷۵ نفر اعلام شده است.

شناسایی ۱۰۶ بیمار کرونایی جدید

دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۰۶ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۵۶ نفر ترخیص شدند.

او افزود: ۴۹۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ اکنون در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند و متاسفانه یک نفر نیز در استان به علت کرونا جان خود را از دست داد.

دکتر موسوی گفت: ۱۱۲ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: پیشروی ویروس جهش‌یافته انگلیسی تاکنون به ۱۶ شهر مازندران رسیده است و احتمال افزایش شهر‌های درگیر وجود دارد.

دکتر موسوی گفت: موارد کرونای انگلیسی علاوه بر شهر‌های ساری، قائم‌شهر، نور، آمل، بابل، بابلسر، رامسر، تنکابن، نوشهر و سوادکوه شمالی در شهر‌های جویبار، نکا، چالوس، گلوگاه، میاندورود و بهشهر نیز به ثبت رسید.

شناسایی ۲۸ بیمار کرونایی جدید

دکتر سید فرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۲۸ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۸ بیمار نیز در این مدت با بهبودی نسبی مرخص شدند.

او شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۱۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۵ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و ۴۶ بیمار کرونای انگلیسی در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

او بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار