سفیر ایران در چین: شهر ارومچی یادآور دوران با شکوه تبادل فرهنگی جاده ابریشم است

سفیر ایران در چین در پیامی در توییتر از سفر خود به منطقه مسلمان نشین سین‌کیانگ خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و مغولستان در پیامی در توییتر از سفر خود به منطقه مسلمان‌نشین سین‌کیانگ چین که در آنجا اقلیت اویغور‌ها ساکن هستند خبر داد.

سفیر ایران در چین به منطقه مسلمان‌نشین سین‌کیانگ چین رفت

وی که به همراه تعدادی از سفر و دیپلمات‌ها به این منطقه سفر کرده بود نوشت: «با دبیر کل شانگهای و تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم پس ازچهار ساعت پرواز به شهر ارومچی مرکز استان خود مختار سین کیانگ رسیدیم شهری بسیار زیبا و توسعه یافته با نماد‌های مشترک فرهنگی ایران و چین که یاد آور دوران با شکوه تبادل فرهنگی جاده ابریشم است در آق مسجد نماز ظهر را خواندم».

سفیر ایران در چین به منطقه مسلمان‌نشین سین‌کیانگ چین رفت

گفتنی است، آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اخیرا با ادعای نقض حقوق اقلیت اویغور‌ها در منطقه سین‌کیانگ، تحریم‌هایی را علیه چین اعمال کرده‌اند.

«هووا، چون یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا نیز در کنفرانس خبری گفته بود که موضوع اویغورها، مسئله نژادی، مذهبی یا حقوق بشری نبوده بلکه مبارزه با جدایی طلبی، خشونت و تروریسم است و آمریکا اهمیتی برای موضوع اویغور‌ها قائل نیست بلکه با این دستاویز به دنبال تضعیف امنیت و ثبات چین و آهسته کردن روند توسعه و رشد این کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه چین علاقه‌مندی آمریکا و کشور‌های اروپایی به اقلیت اویغور‌ها در منطقه سین‌کیانگ را جالب دانست این در حالی است که بنا بر گفته، چون یینگ، ۵۶ گروه قومیتی دیگر در چین زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار