انجام ۷۵۰ ماموریت‌ جاده‌ای فوریت‌های پزشکی

رئیس فوریت‌های پزشکی همدان گفت: امسال تعداد مأموریت‌های جاده‌ای از ۳۸۰ با حدود دو برابر افزایش به ۷۵۰مورد افزایش رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر حبیب معصومی رئیس فوریت‌های پزشکی همدان گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی همچنین ۷۸ مأموریت بین مراکز در مقایسه با ۳۴مورد که در سال گذشته محقق شده است، بیش از دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.
او گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز شد و تا ۱۴فروردین ادامه دارد.

رئیس فوریت‌های پزشکی همدان بیان کرد: در این طرح علاوه بر اورژانس پیش بیمارستانی، معاونت‌های غذا و دارو، بهداشت و درمان نیز مشارکت دارند. افزایش دو برابری ماموریت‌های جاده‌ای فوریت‌های پزشکی همدان

معصومی گفت: بر این اساس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه با ۱۰۰دستگاه آمبولانس، ۴۵۰ نفر نیروی انسانی، ۶۷ پایگاه، یک فروند بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اجرای این طرح وارد شده است و آمبولانس‌های پایگاه‌های جاده‌ای صبح‌ها از ساعت ۹الی۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در کنار جاده‌ها مستقر هستند.

او  افزود: امسال با وجود هشدار‌های کرونایی، مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: طی روز‌های ۲۵ اسفند تا صبح ۱۱ فروردین ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد مأموریت‌های شهری از ۱۳۰۰ مأموریت با ۳۰ درصد افزایش به ۱۷۴۲ مأموریت رسیده است. افزایش دو برابری ماموریت‌های جاده‌ای فوریت‌های پزشکی همدان

معصومی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ سه مأموریت هوایی انجام و ۳ مأموریت به دلیل شرایط نامناسب جوی لغو شده است بیان کرد: در سطح کشور تعداد مصدومان حوادث ترافیکی با ۵۰ درصد و موارد فوت با ۶۵ درصد افزایش مواجه بوده‌اند.

او گفت: در مأموریت اخیر اورژانس هوایی دو مصدوم از وردآورد تویسرکان به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند که در صورت انتقال زمینی، بازه زمانی بیشتری را متحمل می‌شدند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.