بسته خبرهای شهرستان؛

توزیع ۳۳ تن مرغ کشتار روز در روانسر/اعمال محدودیت‌های کرونایی در سرپل ذهاب

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان روانسر گفت : از ابتدای امسال تاکنون به منظور تنظیم بازار حدود ۳۳ تن مرغ کشتار روز در این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار عثمانی مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان روانسر گفت : در حال حاضر روزانه سه تا سه و نیم تن گوشت گرم کشتار روز بین فروشگاه‌های این شهرستان توزیع می‌شود.

او گفت : این میزان مرغ کشتار روز توسط ۱۰ فروشگاه به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان روانسر افزود: تا زمان تامین بازار مصرف، توزیع مرغ کشتار روز طبق همین روال در حال انجام است و ادامه خواهد داشت.

عثمانی افزود: در شهرستان روانسر یک واحد کشتارگاه مرغ فعال است که مرغ مورد نیاز شهرستان‌های اورامانات و بخشی از کرمانشاه را تامین می‌کند.

او ادامه داد: کارشناسان و ناظران سازمان جهاد کشاورزی و صمت در کشتارگاه مستقر هستند و بر روند بارگیری و ارسال به شهرستان‌ها نظارت دارند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان روانسر افزود: تمام خودرو‌های حمل مرغ کشتار روز توسط این ناظران صورت جلسه و پلمب خواهند شد و فک پلمب خودرو‌ها نیز توسط اداره صمت شهرستان‌های مقصد انجام می‌شود .

اعمال محدودیت‌های کرونایی با توجه نارنجی شدن سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب از اعمال محدودیت‌های کرونایی با توجه نارنجی شدن وضعیت شهرستان از نظر ابتلا به کرونا خبر داد.

منوچهر رضایی افزود: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرستان سرپل ذهاب از زرد به نارنجی، برای حفظ سلامت شهروندان محدودیت‌هایی برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال می‌شود.

او گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال محدودیت تردد‌های شبانه از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تا سه بامداد تغییر یافته و در صورت نادیده گرفتن آن خودرو‌ها با اعمال قانون ۲۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: مهمانان نوروزی که با پلاک‌های غیر بومی در شهر حضور دارند ظرف همین ساعت از شهرستان خارج شوند، چون در صورت مشاهده اعمال قانون شده و یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

 رضایی ادامه داد: خودرو‌های بومی که قصد خروج از شهرستان را دارند با اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومان مواجهه می‌شوند و تمام تالار‌های عروسی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

او گفت: نیروی انتظامی همه محدودیت‌های اعمالی را برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال می‌کند و جهت حفظ سلامتی شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

تغییر رنگ شهرستان دالاهو از آبی به زرد

فرماندار دالاهو عامل تغییر رنگ این شهرستان از آبی به زرد از نظر ابتلا به ویروس کرونا را مهمانان نوروزی اعلام کرد.

کرم محمدی گفت: طی ۲ هفته اخیر با اعلام آمار مسافران و مهمانان نوروزی وارد شده به شهرستان و اعلام رئیس شبکه بهداشت مبنی بر مثبت بودن تست کرونای تعدادی از این مهمانان مستقر در شهرستان، هشدار داده بودیم که حضور هزاران نفر از نقاط مختلف کشور که بخشی از آن‌ها مبتلا به کرونا بودند، شهرستان را در وضعیت خطر قرار خواهند داد.

او افزود: عدم احساس مسئولیت مهمانان نوروزی و همچنین میزبانانی که آنان را پذیرفتند، برای شهرستان مشکل ساز شده و اینک سوغات مهمانان نوروزی به بار نشسته و ساکنان شهرستان دالاهو را با خطر فراگیری کرونا مواجه کرده است.

نماینده عالی دولت در دالاهو افزود: آن چه مسئولان ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اعلام می‌کنند در راستای صیانت و حفظ سلامت مردم است و اعتنا نداشتن به این هشدار‌های دلسوزانه، گرفتاری در باتلاق خطرناک بیماری کرونا را موجب می‌شود.

محمدی با خطاب قرار دادن مهمانان و کسانی که از آنان پذیرایی کرده اند، گفت: کدام منطق و وجدان می‌پذیرد که تفریح و گردش خود را مایه گرفتاری و بیماری جمع کثیری از هم وطنان و همشهریان خویش قرار دهید.

او افزود: ما به هیچ وجه مخالف شادی، تفریح و سفر هم وطنانمان نیستیم، اما در مقطع کنونی که هر نوع دورهمی باعث شیوع بیماری می‌شود، آن را مضر دانسته و استدعا داریم که کسی به شهرستان دالاهو سفر نکند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.