در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افراد توصیه‌های روز طبیعت را جدی بگیرند/ وقوع ۲۶ حریق در مراتع و جنگل‌ها از ابتدای تعطیلات

عباس نژاد گفت: اگر افراد در روز طبیعت به دامان طبیعت رفتند از روشن کردن آتش و رها کردن آتش اجتناب کنند.

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گوبا خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات ۲۶ مورد حریق در سطح جنگل ها و مراتع رخ داده است، اظهار کرد: عامل حریق در سطح جنگل ها و مراتع انسانی بوده که خوشبختانه با حضور به موقع همکاران خاموش شد.

وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی ستاد کرونا به مردم توصیه می شود که در روز طبیعت از خانه ها بیرون نروند و در صورتی که به آغوش طبیعت رفتند از روشن کردن آتش اجتناب کنند.

عباس نژاد ادامه داد: با وجود آنکه روشن کردن آتش جرم است، از این رو افراد در صورت برافروختن آتش از خاموش شدن ۱۰۰ درصدی اطمینان حاصل کنند و تا خاموش نشدن، موقعیت را ترک نکنند چرا که به وسیله باد امکان جابه جایی مانده های آتش وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت در توصیه ای دیگر به افراد گفت: افراد در مسیر جاده ها از انداختن ته سیگار خودداری کنند و در صورتی که افراد به دامان طبیعت می روند زباله های خود را که منعکس کننده نور است، رها نکنند. همچنین با موتور و ماشین وارد عرصه های طبیعی نشوند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شعار هفته منابع طبیعی همه با هم، جهاد برای حفظ منابع طبیعی و طبیعت ضروری است که تمامی افراد از عرصه های طبیعی حفاظت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
همه اینها درس و قبول ولی قانونی درس کنید جلوی قاچاق چوپ و نابودی جنگلها و مراتع و دریاها گرفته بشه ان صفحه را که زود حذف کردید تا گفتم جلوی قاچاقچیان جنگلها را بگیرید
آخرین اخبار