امام جمعه قم:

اولویت مسئولان معیشت ملت باشد / واکنش به موضوع شکنجه طلاب و دانشجویان تاجیکی

آیت الله اعرافی گفت: گرانی‌ها همراه با کمبود و تشکیل صف رنجی مضاعف است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی ،امام جمعه قم امروز در خطبه های دومین نماز جمعه قم در سال  ۱۴۰۰ که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلای قدس برپا شد،گفت: معیشت مردم، مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی است که انتظار می رود به گرانی‌ها، کمبود‌ها و صف‌های طولانی توجه جدی شود.

او با بیان این که گرانی‌ها همراه با کمبود و تشکیل صف رنجی مضاعف است،افزود:دولت و مسئولان دولتی استان‌ها با تمام همت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند.

امام جمعه قم بیان کرد: برنامه ریزی برای تحقق شعار سال، توجه به زیرساز‌های تولید در کشور و فاصله گیری مسئولان از حاشیه‌ها از دیگر انتظاراتی است که مردم از مسئولان در سال ۱۴۰۰ دارند.

اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه امروز به برگزاری انتخابات هم اشاره کرد و افزود: انتخابات باید از سوی نامزد‌ها و حاضران در صحنه با برنامه‌ریزی، نگاه نو و براساس شاخص‌های مقام معظم رهبری برگزار شود تا مردم بتوانند با انتخاب دقیق در انتخابات شرکت کند.

او  حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان دهنده منزلت و اقتدار ملت ایران در جهان برشمرد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود در ماه‌های منتهی به انتخابات به وضعیت معیشتی مردم توجه جدی داشته باشند.

خطیب  قم توافق ۲۵ ساله ایران و چین را یکی از مهم ترین تدبیر‌های انقلاب برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ترسو‌ها و غرب گرایان به این توافق می‌تازند که این نشان دهنده مسیر درست است که هیمنه آمریکا و طرفدارانش را در آینده شکست خواهد داد.

واکنش به موضوع شکنجه طلاب و دانشجویان تاجیکی

آیت لله اعرافی اشاره ای به گزارش‌های دریافتی از دولت تاجیکستان مبنی بر تعرض، شکنجه و زندانی کردن دانشجویان و طلاب تاجیکی در ایران داشت و گفت: دولت تاجیکستان بداند ملت ایران در مقابل تروریسم ایستاده است و محصلان و طلاب دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایران مبشران آزادی و صلح هستند.

امام جمعه قم ادامه داد: از دستگاه دیپلماسی ایران انتظار می‌رود این مسئله را در سطح بین المللی پیگیری کند  و دولت تاجیکستان این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

او  در پایان اشاره‌ای هم به سالروز شهادت آیت الله صدر در ۱۹ فروردین داشت و افزود: این شهید والامقام در برابر امواج ماتریالیستی و اقتصاد‌های غربی در جوانی تولید فکر کرد و در حال حاضر دانشگاه و حوزه‌ها از فکر و اندیشه ناب آن شهید بهره‌ها می‌برند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.